fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 17 maj 2013 15:47

Ja nu i eftermiddag släppte jag ut

Steelan och Lilleman i en lite mindre gräshage och ja till och med

Steelan bjöd på bus idag, riktig härligt att se dem ihop.


           


mmmummssss sa mamma Steelan om gräset!

Av Emelie - 16 maj 2013 22:32

Steelan och Lilleman har idag varit ute nästan

sex timmar och de tror jag framförallt Steelan uppskattade,

särskilt nu när de åkte ut en runda på kvällen och de blåste lite

friskluft för de har ju varit väldigt varmt idag iaf här hos oss.


Lilleman ja han har väl tre lägen egentligen och de är sova, skritta runder och lukta och smaka på

precis ALLT, även mammas hö, och full galopp och undan går de så Steelan hon får ibland hötussarna med

sig i farten när hon sätter av och jag blir så full i skratt varenda gång jag ser de :-)


Har sagt till honom att han är inget fullblod han är bara ett halvblod, hi hi hi.

Energi finns det i lilleman iaf och de är härligt att se.

Inte blyg heller kommer gärna fram och nosar och barnen är ju väldigt intressanta,

men samtidigt väldigt läskiga små liv.


Följer mamma gör han inte så de är lite bökigt att få in och ut han men de

går lite bättre iaf men gud vad de är starka redan som småttingar om de nu inte vill :-)


Steelan fick även ikväll springa en runda själv i paddocken, lite orolig och så

blir hon men hon är ändå betydligt mer "dämpad och mer lätthanterad" än innan fölis,

borde ju blivit värre men icke...............så där chockade hon oss alla.

Lilleman han bryr sig inte om att han är själv i boxen och mamma ute och springer och gnäggar efter honom

han tar det mesta med ro och de är skönt så man slipper ha två oroliga själar när man

är själv med dem och inte kan ha koll på båda samtidigt.


Ställde upp henne i stallgången och hade boxdörren öppen så lilleman kunde gå runt

men hon stod lugnt och still medan jag duschade av henne baktill med ljummet vatten

och de såg faktiskt ut som att hon njöt lite av pysslet och de är INTE likt henne alls.

Hon är lite egen och speciell denna dam, men fortsätter det såhär så får jag kanske

ändra uppfattning om henne helt!



Av Emelie - 16 maj 2013 22:21

Dottern har nu tjatat på mig några dagar om att hon

"faktiskt" (som hon själv uttrycker sig) KAN och VILL

hoppa med Wilma.


Ja ja sagt och gjort, plockade fram mina hemmagjorda

kvalettistöd och en bom och la i paddocken

kanske ska berätta att den är hela 30 cm hög (WOW faktor för dottern)


Skrittade och travade lite med Wilma först innan, jag har ett långt grimskaft som

hon sitter fast i Wilma så jag har lite kontroll över situationen

(jag brukar ha longerlinan men idag kändes det lite bättre med grimskaft, mamma lite feg där)


Sen sa jag till Bellan, ner med hälarna, och slappna av och håll i dig i sadeln, hi hi hi.


Sen tog vi sats i trav och ja hon hoppade visst lilla Wilma, och Bellans min den

va helt oslagbar, jag önskar så någon hade filmat eller tagit kort på detta, men gubben ja

sen som han är med allt så höll han koll på den lilla och hade inte ögonen precis på oss då.


Mkt stolt dotter som tyckte det va jättekul så de blev några skutt över den, och hon

följde med bättre och bättre när Wilma skuttade över.


Tror Wilma tyckte de var rätt skoj hon också, lite lek över de hela och inte så

jättemkt allvar. Snäll och tålig är hon iallafall, frånsett att hon ibland kan vara lite väl

nafsig mot barnen, mot mig "vågar" hon inte..........


Både dotter och häst nöjda idag, lite är bättre än inget sägs det.

Av Emelie - 16 maj 2013 11:36

Hi hi då kör vi en bildbomb igen på underverket,

kan ju inte få nog av honom, hoppas ni står ut ;-)


 


 


 

Hmm mamma, ska man verligen äta detta ????? Luktar konstigt oxå.


 


 

Mobilen va mer intressant än matte, just då.


 


 


Mamma häst är väldigt duktig, idag blir de en välbehövlig duusch med puts på.

spabehandling ????


Av Emelie - 15 maj 2013 21:48

Fick ett sms nu precis från hingsthållaren där Leo står

och gissa vad !!???


Blev betäckt nu ikväll och allt gick bra, damen skötte sig

så att säga, så roligt att de händer saker även med henne.


Ha det gott folket, sov gott för nu kallar minsann min säng

efter en fullspäckad dag ;-)

Av Emelie - 15 maj 2013 15:51

Jaha så är det ibland, går inte alltid som man planerat och

önskar. Idag skulle vet prova knipsa ena äggen MEN de gick inte vägen och

vad han kunde se såg äggen (båda) döende ut, så hon blev sprutad idag

och kommer bli sprutad imorgon, sen får vi ta nya tag tills nästa brunst

och


HOPPAS PÅ BÄTTRE TUR


för nu vill jag verkligen ha hem min lilla flicka och vän.


 


Får ta bilen och kvista ner en dag och pussa och krama om henne

den lilla flickan   

Av Emelie - 15 maj 2013 12:51

Då kör vi en bildbomb på lilleman här hemma   


             


Ja mitt hjärta smälte iaf när jag såg denna lilla charmör.

Av Emelie - 15 maj 2013 08:32

Ja några timmars sömna blev det inatt.

Mamma Steelan var som väntat väldigt trött men nu på morgonen

lite piggare, toch lilleman ja han lever om i boxen,

inte blyg och tar för sig den lille, och de är härligt att se.


Mamma Steelan nja hon är snäll och så men visst kan hon bjuda på

ett stotjut eller två när han diar,

fast han har nog redan lärt sig för han ruskar lite på huvudet sen forsätter

han käka, hon gör inget mot honom när han springer bakom och knuffas eller är under magen på

henne, kan ju tänkas att att hon är lite om i tuttarna en sen i andra hand,

kan hon även stotjuta när han luktar på hennes mule (övriga kropp struntar hon i)

så jag har konstaterat!Hon är speciell mamma Steelan fast de visste vi ju alla redan ;-)


Får bjuda på några nyare bilder på lilleman när de kommer ut en runda sen,

ooohhh man vill ju bara mysa med han hela tiden ,mmmmmmuuuummmmmsssssss!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards