fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Emelie - 28 maj 2013 19:30

Nä varför ska jag visa upp mig för att du har kameran matte ????

Nä jag kommer och spanar in det du gör istället.

Tro mig jag suckar högt  


Nu ikväll när jag INTE hade kameran, då hoppade och studsade han

 hej vilt, och fick till och med igång Steelan lite grann.



Hoppas nu musiken kom med ???? Man vet ju aldrig med mig menar jag :-/

Av Emelie - 28 maj 2013 14:39

Grålle fick skor runt om idag tillslut, kom hit en tjej,

trevlig gjorde som jag hade önskemål om så nu har han

sidokappor även fram, nu hoppas jag detta gör att skorna sitter lite bättre och längre

på plats, stackaren va ganska öm i hovarna fanns inte mkt och ta mer än korta in lite.

Jag tror min gamla hovis lite stirrat sig blind på hovarna istället för att hela tiden

förbättra och göra dem bättre, har bara blivit sämre och sämre tyvärr.


Ja ingen ridning idag då såklart och jag tror grålle ska få stå imorgon då han är lite

öm och kommer säkert vara nu någon dag eller två tyvärr.


Lillman ja gud vad han växer och kaxigare och kaxigare kille, går långt ifrån morsan sin

och hälsar gärna på övriga hästar och mamma Steelan ja hon låter honom gå iväg men håller ett

vakande öga på honom och hon markerar snabbt till övriga att i närheten av honom ska ni inte vara!

Lite bråk i boxen om vem av dem som ska ha maten är det oxå, de buffar lika mkt båda två, ser

så söt och rart ut när de smaskar i sig.


Men de som har det bäst är nog ändå Leo och Wilma på grönbete :-)


O ang fråga i forum, jisses vilka bra svar och synpunkter man kan få, mkt trevligt

och uppskattat så ja vi får se vem valet av hingst faller på om hon inte är såld tills

30 dgr brunsten, måste ju hålla er lite på halster   


Kör en lista på de svenskstammade dressyrhingstarna


- Lambourgini (ligger inte uppe iår)

- Black Coffee

- Rambo

- Hermes

- Chirlon

- Gustav

- Briar

- Saigon

- Magini

Av Emelie - 28 maj 2013 11:30

Fy fan vad man kan bli förbannad ibland, jag brukar kunna ta ganska mkt och försöka

kompromissa men idag fick jag ta mig f*n nog.


Haft problem med Grålle nu de sista tre gångerna han blivit skodd, problem med

att de inte sitter kvar mer än ca 3-4 veckor innan de flyttar sig, vrider sig tappar dem.

Och samma hovis har under hösten och denna slaskiga vinter slagit på hans skor och de har suttit i

7-8 veckor perfekt. Vad fan har hänt ?????


Har nu två gånger sko´t om honom tidigare och lite snällt betalt men IDAG efter att de gått

4 veckor och han tappar en sko när jag skrittar på honom då fick jag hjärnsläpp.

O min hovis ja ha fick ta skit idag, nääää jag gör inget fel.............

Ja men va fan något fel måste han ju göra, detta är ett fullblod med BRA hovsar som inte ens lyckats med

detta som han gjort nu i värsta sörjas i lerhagen i höstas och nu när tjälen lossnade.


Nä minsann fy fan när man inte kan erkänna att man kanske har lite för mycket och

är lite för slarvig och inte vill mötas på halva vägen. Nä han tycker ju nu igen att min herr grålle

ska stå tills nästa tisdag och dessutom att jag ska betala, nädu det kan han fetglömma och de gjorde jag

tydligt och klart för honom att de accepterade INTE.

Tack och adjö!


GRRRRRRRRRR    

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards