fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 26 januari 2017

Nytt År

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med

ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag

på alla plan.


Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kollar.


Idagsläget har jag inte ännu bestämt mig för om jag verkligen orkar o vill

dela med mig, att vara på botten o försöka vända uppåt igen är svårt.

De som varit där VET, ni andra ja ni kan inte ens föreställa er.


Har idag två hästar kvar i min ägo, och båda är mina egna uppfödningar efter fina Klockan och

de är Reference Cat, numera 3 åring och hennes halvbror Reference Chilli, nybliven 2 åring.


Stjärnan "Reference Cat" står på Jägersro sen i november och är i galoppträning där, ser verkligen framemot ett intressant år med henne och jag hoppas hon kommer göra både mig och tränaren stolta men de återstår att se.

Urtjusig är hon iaf den där Stjärnan.


Lilleplutt som eghentligen inte är så liten längre men smeknamnet fortsätter hänga med trots att han är lika stor som syster sin, finns bara 6 minuter hemifrån och där går han på lösdrfit med två valackar, han är ff hingst men så otroligt trevlig att jag inte ser ngn anledning att skära honom än.


Dottern har äntligen fått hem en ponny, en större b-ponny som nog lär gå över till c-ponny när hon är färdigväxt, kallas roligt nog Bella, så Team Bella är väl passande när ponnyn kallas Bella och barnet Bellan.


Inom kort kommer även en "gammal" häst tillbaka i min ägo och jisses vad jag längtar tills denna guldklimp åter står hemma, och jag vet att ägarinnan innan mig är lika längtanfull över detta och de känns bra. Kommer dock krävas en hel del arbete då han kommer sättas på ett rehabprogram men de orkar jag inte gå in vidare på nu, kanske blir de fler inlägg, kanske inte.................


Tiden får utvisa o tills dess gott folk,


Ta hand om ER, vi lever bara en gång   


Emelie Borgströms foto.

Bellan & Bella


Stjärnan
 
Emelie Borgströms foto.
Emelie Borgströms foto.
Lilleplutt Chilli (är till salu!)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Av Emelie - 10 juni 2016 14:21


Divan har jag fortsatt rida själv i ridhuset de går bara bättre och bättre och hon söker sig själv ner i form, men som alltid så tappar de ju lätt framåtbjudningen när de söker sig ner och Divan då som redan har lite dålig framåtbjudning blir ...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards