fullblodenicentrum

Alla inlägg under juli 2013

Av Emelie - 31 juli 2013 21:49

Ja idag blev det ännu mer terapi för Steelan.

Blev en skrittrunda även idag för henne och Lilleman som får hänga med.


Lika pucko idag (om man får säga så om en häst, fast hon är ju min så jag får säga det iaf)

Försökte dock BARA tre gånger att flippa och sticka hem men lyckades få henne med mig

alla gånger och med följd mkt beröm såklart.


Övade lite mer på halt idag och framåttänk som hon ibland tappar då hon 

är påväg att flippa ut men jag erkänner man sitter inte direkt på små moln och bara åker med

nä de gäller att vara beredd om hon skulle bjuda på en åktur.


Ja ja vi får ju börja ngn stans känns det som och ja detta är de lilla men kanske 

en BRA början, fast jag har inga hopp om denna häst överhuvudtaget, allt för att 

slippa bli besviken igen kanske!?


     

Den DUKTIGA fotografen är stora dottern   


Och ja, hon är ju vacker som en tavla hästen MEN psyket finns inte där tyvärr ÄN

(ja för hoppet är ju det sista som överger en sägs det ju )

Av Emelie - 31 juli 2013 12:17

Som jag skrev tidigare i ett blogginlägg fick jag lite bilder av Klockans uppfödare

och dessa tänkte jag dela med mig av till er.


Här nedan är Reference Lady och hennes hingstföl född iår e: Helsinki

 

 

Nedan närmast i bild är Klockans bror Headhunter född 2012 e: Gloria de Campeao

     

Visst ser de härligt ut!!??


Vi fortsätter med äldre syskon till Klockan och här nedan kommer


Royal Reference -09 e: Königstiger

Hcp 72 

Gjort 11 starter 1-0-0

nr8


Real Lady f-08 e: Country Reel

Hcp 65

Gjort 8 starter 0-0-1

(har ingen bild på Real Lay)


äldsta syskonet i skaran är


Fairy Kamp f-05 : Pennekamp

Hcp 76

Gjort 21 starter 3-0-2


Benno

Benno


Av Emelie - 31 juli 2013 08:27

Har inte skrivit om herr grålle, men han är riden varje dag förutom i lördags 

då han hade en vilodag i hagen istället.


Igår fick han gå väldigt rask galopp på ena raksträckan här hemma och 

jösses vad han låg på, erkänner att jag fick faktiskt lite träningsvärk i axlarna :-/


Dessa dagarna har jag jobbat mkt med halt, halvhalter, och såklart övergångarna att få de

mjuka och med bra flyt utan att behöva anv så mkt hjälper men grrrrrr

ibland blir jag så frustrerad vill så mkt men ..........


Allt tar tid så är det bara men han ger en sån fin känsla när han ligger fint

i handen och verkligen ger efter och lyssnar.


Idag är tanken att herr grålle ska lastas och åka till ridhuset, vi har ju äntligen

blivit benådade med lite regn även här hemma nu och det behövdes verkligen.


Lovar att bättra mig med update och bilder!


Av Emelie - 30 juli 2013 23:12

         

Ja mamma Steelan tycker inte alltid att Lilleman är så roligt när han ska ha igång henne som bilderna visar ;-)

Som mest spring i benen har han under morgonen och då gäller de att ha kameran redo och ÄNDÅ missar jag

det mesta av buset, hopplös matte!

Av Emelie - 30 juli 2013 15:24

Av Emelie - 29 juli 2013 22:09

Ja ni vet ju alla som läser att jag inte helt släppt greppet om lilla Candy Girl

och nu när jag i eftermiddag satt och kollade anmälningslistan för onsdagsgaloppen (7 aug) 

var lilla Candy Girl med på kvallistan.


Som jag väntat och längtat självklart måste jag ju bara vara på plats och kolla

in henne i action, ska bli så roligt så nu håller jag tummarna att inget händer så hon

blir struken.


Var bara tvungen att dela med mig och berätta !


En annan rolig sak är att jag fick bilder skickade till mig på Klockans mamma

Reference Lady och hennes hingstföl född iår e: Helsinki

samt även bild på Ladys hingstföl

Headhunter född -12 e: Gloria de Campeao,

som även är anmäld till åringsauktionen i Roslövsholm fredagen den 27 september


Tre fina hästar och jag må säga att de ser väldigt trevliga ut de där småkillarna :-)


Fast sen har jag ju själv en snygging i stallet efter mamman, så jag är ju inte alls

partiskt på något sätt   

Av Emelie - 29 juli 2013 11:59

Steelan är idag på dygn 45 så nu har hon äntligen

passerat de mest kritiskt dygnen och det känns skönt.


Idag fick Steelan lite uppmärksamhet, blivit borstad, lite friserad, 

tvättad........fast de blev hon efter turen som ni ser kommer se på bilden är hon SKITIG :-/


Tänkte ta henne en tur i skogen och testa henne idag, jag vet låter inte klokt men vi har ju inte direkt

tumme med varandra och dessutom är hon ju en fuxdam med mkt egna ideer om precis allt

och istället för att vara medgörlig nä då sätter hon sig oftast på tväre istället.


Sadlade och tränsade och de är ju inga problem, upp på henne, inte heller några problem,

och Lilleman tyckte de var jättekul att matte hoppade upp på mamma och trodde det var bus på gång,

hmmmm lagom kul när man sitter på mammahäst, gaaaawwwww.


Red bara en kort skritt runda på den nerlagda järnvägen, men visst försökte hon vända hem 

ett par gånger men se matte hon ligger alltid steget före och tur de! Men hon gick på fint sen

dock bryr hon sig inte så mkt om Lilleman och vad han gör om han är 50 meter bakom eller 50 meter framför.


Övade lite på halt idag denna damen behöver en uppdatering om precis allt,

är en unghäst och ligger utb mässigt på nivå ihop med en 3-åring om jag ska vara väldigt kritiskt.


Jag vågade faktiskt inte ha med kameran idag på turen men lovar att ha den med nästa gång,

jag erkänner att jag litar inte på fem öre på denna häst så här är det tyglarna i båda händerna som gäller.


 


Lilleman blev väldigt törstig när vi kom hem, som han travade och galopperade i skogen

tror han tyckte det var riktigt roligt att komma ut och lufta sig lite och spana in naturen.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards