fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Emelie - 6 maj 2013 21:50

Ni kan tro jag var lycklig, måndag och en grålle som skulle ut på en lugn tur

allt såg väldigt lovande ut tills jag hämtar honom i hagen efter middag och ser att han har ett sår

mitt få frambenet och är svullen från knä och ner, vadå dra ner rullgardinen.


Jaha det var denna turen........... kan man bli mer less på allt då ???

Nyputsad och tjusig blev han iallafall, lite friserad oxå. Fick på sig bot bandagen och

in en ruda i boxen, han fick faktiskt vila lite inne i sin box vid värsta värmen idag

och dessutom lunchen inne dagen till ära och i sällskap av Steelan som fick vara så snäll och

göra honom sällskap inne i stallet.


I ärlighetens namn ville ingen av dem gå ut efter två timmar i boxen, de båda stod och tryckte i ett hörn

och bara blängde på mig. Så dåligt samvete för att de var inne behöver jag definitivt inte ha idag.


Pintor åkte ut i hagen iallafall några timmar nu i eftermiddag /kväll och svullnaden har lagt sig och jag

undrar om inte lilla Wilma varit i farten och råkat nudda honom på frambenet. Ja ja jag preppar honom så gott jag kan, inget bus i hagen och nu inatt får han stå med sina stallbandage. Imorgon får han gå i egen hage så får vi

se. Han ömmade inte iallfall och stödde som han ska på benet men man vet ju aldrig med de här djuren.

De visar ju inte allt direkt........................


Får iaf bjuda på en bild från ikväll med grålle.....



   

Och nu när jag sitter här på jobbet och lägger in bilderna ser jag att jag glömt flytta rullebören

så imorgon vet jag ett handtag som blivit lite naggat på :-(

Aj aj aj att jag kunde glömma det ??!!

Av Emelie - 6 maj 2013 19:39

Nä inget föl i sikte än iallafall,

kanske det hjälper med fjäsk, nääää tror inte det !!!!


Ikväll åker täcket av helt iallafall kanske de kan få henne att

känna sig färdigbakad, om inget annat så ska ju matte jobba nu två nätter

så de hade ju stökat till de lite extra om inget annat!


Vaggande damen i all ära!


   


Nja allt lite extra kelen nu kortare stunder............!

Av Emelie - 6 maj 2013 14:13

Ja lilla Wilma blev ju tömkörd några gånger i höstas innan

hon åkte till fodervärden och idag återupptog jag denna träning igen.


Fick ju börja morgonen med att putsa upp selen för den har ju bara blivit hängandes,

så nyputsad och fin åkte den på Wilma, tanken idag var väl egentligen bara gå en liten

runda och se så hon kom ihåg detta, mren hon var ju så himla duktig så när vi

kom tillbaka igen till stallet, (man tar vad man har) plockade jag fram två stängselstolpar

och satte fast i öglorna, och cool tjej man har inte brydde hon sig om de så vi gick en

liten runda runt ena hagen med dessa två hängandes i marken och ni

kan tro det skrammlades endel när vi gick på grusen men hon bara tågade på den lilla.


Märks att hon tycker detta är väldigt roligt, så nu måste jag införskaffa mig en vagn och

sätta bakom henne för jag tror inte det blir några problem med henne.


Liten bildbomb på Wilmis!


         


Hmm ni undrar kanske vad balasnörena fyller för funkition men de är för att jag lätt ska kunna släppa

stolparna ifall hon skulle bli rädd, som sagt man tar vad man har :-)

PS Visst är hon gullig klippt damen lilla DS

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards