fullblodenicentrum

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Emelie - 13 maj 2013 14:31

Provade en annan sadel på grålle idag, 

lite bredare kanal och de va helt klart bättre, låg väl ganska hyfsat på honom

men jag satte en pad under, ja eg "bara för att" normal mot vid var denna

inte så stor skillnad men cutback gör ju mkt då han har väldigt hög markerad manke.


Jag har iallafall konstaterad att jag SKA införskaffa mig en fempunktsförbygel

istället för en trepunkts som jag har nu, kan ju även de vara en orsak till

"problemet" kändes dock helt okey idag på rundan.


Jag kör ju nu från basic så att säga, vi fortsätter med avslappnad skritt varvat

med lite mer samlat och på tygel kortare sträckor.

Blev även en liten kortare trav på 3 ställen, på långtygel för att få han avslappnad,

kortar jag upp så börjar han väldigt lätt spänna sig, och lite mer trippa fram i traven,

detta har jag ju hela tiden jobbat med men nu kör jag ännu mer

för att förebygga att han spänner sig,

de kan ju sätta sig i kroppen lite var stans och vara boven i dramat, vem vet ????


Men som sagt kändes lite bättre idag, kanske för att jag slappnade av mer oxå    

är ju lätt att man sitter som på nålar när de inte känts helt hundra innan.


Utlovade bilder från idag


 

Nja herr grålle va faktiskt ganska tjusig i rött han oxå precis som lilla Klockan (vi har lånat hennes)

     

Av Emelie - 13 maj 2013 13:35

Fick ett mail av Leos uppfödare tillika fd ägare

och även detta kort, fick mig att le lite iaf.


 


Man ska väl hoppa med marginal ????

Av Emelie - 13 maj 2013 13:18

Ja då är Klockan kollad iag på 17 dygnskollen,

och visst var hon dräktig MEN

med tvillingar, så den glädjen över att hon var dräktig byttes snabbt till en

stor ända SUCK!!!


Ska knipsas på onsdag och kollas på måndag igen men då äggen låg väldigt

väldigt tajt och nära så är ju chansen minimal att de ska lyckas så jag får nog

bita i de sura och börja om från början, jag försöker mentalt förbereda mig på det.

Jag som såååå längtat efter att äntligen få hämta hem min lilla flicka, boxen ja den

fyllde jag upp idag faktiskt men de kunde jag ju struntat i,


får jag bädda ner mig och snyfta lite för mig själv?????

Jag brukar försöka se det positiva men nu är jag LÅG för tillfället må jag erkänna.


USCH OCH BLÄ !!!


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards