fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Emelie - 15 maj 2013 21:48

Fick ett sms nu precis från hingsthållaren där Leo står

och gissa vad !!???


Blev betäckt nu ikväll och allt gick bra, damen skötte sig

så att säga, så roligt att de händer saker även med henne.


Ha det gott folket, sov gott för nu kallar minsann min säng

efter en fullspäckad dag ;-)

Av Emelie - 15 maj 2013 15:51

Jaha så är det ibland, går inte alltid som man planerat och

önskar. Idag skulle vet prova knipsa ena äggen MEN de gick inte vägen och

vad han kunde se såg äggen (båda) döende ut, så hon blev sprutad idag

och kommer bli sprutad imorgon, sen får vi ta nya tag tills nästa brunst

och


HOPPAS PÅ BÄTTRE TUR


för nu vill jag verkligen ha hem min lilla flicka och vän.


 


Får ta bilen och kvista ner en dag och pussa och krama om henne

den lilla flickan   

Av Emelie - 15 maj 2013 12:51

Då kör vi en bildbomb på lilleman här hemma   


             


Ja mitt hjärta smälte iaf när jag såg denna lilla charmör.

Av Emelie - 15 maj 2013 08:32

Ja några timmars sömna blev det inatt.

Mamma Steelan var som väntat väldigt trött men nu på morgonen

lite piggare, toch lilleman ja han lever om i boxen,

inte blyg och tar för sig den lille, och de är härligt att se.


Mamma Steelan nja hon är snäll och så men visst kan hon bjuda på

ett stotjut eller två när han diar,

fast han har nog redan lärt sig för han ruskar lite på huvudet sen forsätter

han käka, hon gör inget mot honom när han springer bakom och knuffas eller är under magen på

henne, kan ju tänkas att att hon är lite om i tuttarna en sen i andra hand,

kan hon även stotjuta när han luktar på hennes mule (övriga kropp struntar hon i)

så jag har konstaterat!Hon är speciell mamma Steelan fast de visste vi ju alla redan ;-)


Får bjuda på några nyare bilder på lilleman när de kommer ut en runda sen,

ooohhh man vill ju bara mysa med han hela tiden ,mmmmmmuuuummmmmsssssss!

Av Emelie - 15 maj 2013 01:20

kom turen till lilla Kräbbleboda och vid 23.40 kom

en välskapt liten hingst och vilket söt ansikte, jag smälte direkt.


Riktigt pigg krabat som på mindre än minuten stod på benen om än

väldigt darrigt. En timme senare galopperade han varv runt mamma sin som

högt suckade. Tro hon är ganska trött den damen men så

himla duktig, ÄN iaf nu vågar jag inte säga(skriva) förmkt än men de ser

lovande ut iaf som det ser ut nu.


Upp och ropa på gubben som precis lagt sig, Steelan vile inte alls stå upp

och så fort jag skulle hjälpa fölis till tutten så skulle hon lägga sig och vila tyckte hon,

slutade med att vi iallafall mjölkade ur henne och gav lillen från flaska, så nu

rök Nicole nappflaska till fölis istället.


Hoppas han hittar rätt nu men han va ganska envis i sitt letande om nu bara mamma

Steelan ger han en chans att försöka leta innan hon tröttnar................


Nu får de vara ifred ett tag kommer kika ut till dem lite senare framåt småtimmarna

så allt är under kontroll, och att de mår bra båda två.


Här har vi han Amazing Steel född på 338 dygnet mkt efterlängtad


     


STORT tack till ISEBELLE (jobbekopis) som kom på detta helt underbara namn, och vi kom ju överens om

att blev det en fux så skulle den heta Amazing Steel ;-)


PS statistken stämmer låg på höger sida och blev en hingst DS

Så bra mamma, eller ska jag säga gammlemormor hummhhh din statistik

fortsätter stämma!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards