fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Emelie - 23 maj 2013 18:22

Sagt och skrivet, bar det iväg.


In med båda i släpen och bort till sommarbetet, hi hi som

 jag trodde for de båda två iväg i dundrande galopp över backen och sen var de borta.


Så jag och barnen fyllde vatten och grejade lite vid ingången,

sen gick vi en runda runt hela hagen och kollade staketet en gång till,

bättre att kolla en gång extra nu va det två veckor sedan jag kollade läget här uppe,

 men allt såg bra ut och på håll hörde man dem ibland galoppera, dundrar så

gott i backen, men när vi återvände till ingången såg vi dem så lite kort fick jag allt på dem.


       


Ska kika till dem en runda ikväll när jag kör till jobbet, men jag tror de fanns sig tillrätta och Wilma

hittar ju i hagen då hon gick i denna förra året så jag tror hon guidar Leo runt.

Av Emelie - 23 maj 2013 18:20

Mums tycker han om mammas kraftfoder


 


Tro mig han smakar inte, han ÄTER!

Av Emelie - 23 maj 2013 14:36

Satt och kollade väderprognosen och inte blir man gladare för det,

ska visserligen bli bra i dagarna tre inräknat idag då, men sen väntar regnet runt hörnet.


Funderar på att släppa Leo och Wilma på bete lite senare idag ändå, jag kan ju

köra grusvägen till jobbet och de kvällarna ser jag ju till dem extra gång sen har jag inte

mer än 3 km dit så jag ska inte klaga och skulle de bli för jäkligt väder så får de väl på

 sig regntäckena helt enkelt.


Nu ska de ju släppas i nutrhagen så där är gott om skydd i form av träd och buskar så

jätteorolig är jag inte, men man skämmer ju gärna bort de där pållarna

fast de i grund och botten är "utedjur" och gjorda för att leva fritt på stora ytor

o flock bara en annan som tycker "synd" om dem.


Jag lovar återkomma med bilder om de inte bara drar sin kos så fort jag släppt dem

man vet ju aldrig, brukar få locka med gottespann för att de ska lära sig komma

när man kallar, alltid likadan varje år :-)

Av Emelie - 23 maj 2013 13:34

Än att stå modell helt klart enligt Pintor.


Provade såklart 5 punkts förbygeln idag och jag tror minsann

sadeln satt bättre på plats MEN gud vad den spänner precis överallt bygeln på honom

när han rör sig, ÄR de så himla mkt bättre ????


Rundan gick bra idag vi har ökat upp lite nu sen sist jag skrev, lite mer

"normal" ridrunda nu visserligen inte så mkt galopp än och idag blev det

mkt jobb i backe för honom, märker att han har lite svårt med att pusha på bakifrån

jobbar mkt med frampartiet men har fortfarande väldigt svårt att jobba "aktivt" bak, men

tycker ändå det går framåt och inte bakåt iaf och de är ju bra.


Mkt spring i benen än fast jag helt gått över till havrefri nu och gjort under ca en vecka

han är helt enkelt sån i sig själv tror jag för han är precis likadan om jag tar in han på kvällen,

eller tar ut han på morgnen eller om jag ska leda in han i stallet efter vår tur i skogen,

han trippar!


 


Inte mkt man ser och sadeln är i luften, ska prova med dresyrsadeln igen på honom, och

med denna bygeln, får leta visdare i sadeldjungel på en bra hoppsadel till honom som ligger bättre.


Har äntligen börjat ta sig lite igen efter att han tappat lite kilon när stona brunstade här hemma

och han blev halt om halt sjövild, ska bli skönt när jag kan släppa han helt på gräs

kommer göra honom GOTT !!


Imorgon blir det samma upplägg som idag fast vi kommer nog jobba på än lite

mer i traven och kanske öka på galoppen lite, se hur han känns i kroppen herr grålle.



Av Emelie - 23 maj 2013 12:32

   

Av Emelie - 23 maj 2013 12:30

Eller vad säger ni???


 

Av Emelie - 23 maj 2013 10:31

Ja igårkväll bleb det inte bättre, fick minsann kalla hit mamma min så

hon själv fick se med egna ögon hur fasen hästen bar sig åt, hon

sparkade både med frambenen och gjorde riktiga bakutsparkar,

ni kan tro de smällde i boxväggarna och stackars Pintor blev ju såklart skiträdd,

stod tryckt i ett hörn och bara tittade med stora ögonen.


Bättre gick det faktiskt för Leo och Wilma ute, öppaade ändå upp hagen så de kunde komma

upp mot stallet på natten men allt har gått lugnt till, fast både Wilma och Leo gillar ju att vara

ute så för den saken så behöver man inte oroa sig.


Har idag bokat in Leo på 17 dygns ul den 5 juni så de ska bli spännande,

hoppas vi att där finns ETT ägg.


Idag ska jag ut med Pintor, kom på att honom stackaren har jag inte skrivit om, hmmm

tror det blivt mkt fölis bilder va????? Lovar bättring, fick förbyglen igår (fempunkts)

så den ska provas idag och jag hoppas det ska bli bättre och få sadeln att läigga mer still.


Nähä på med palterna igen och ut!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards