fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Emelie - 26 maj 2013 22:09

Vilken dag och VILKET REGNVÄDER!


Idag har det inte blivit så mkt med mina små vänner, ja ja visserligen de vanliga

borstning och myset och pysslet men inget mer, oh ingen ridning fast.............

med detta vädret så är båda jag och Pintor precis lika glada utan den turen,

grålle har lyxat till det med frodigt gräs idag och äter som aldrig förr, och

lugnat sig lite oxå nu vandrar inte så mkt längre, går i perioder under dagen men han kan

nu iaf stå still och äta gräs emellanåt, vilket känns bra.


Leo och Wilma verkar stortrivas på betet, de kommer visserligen när jag ropar men de

är nog matspannens förtjänst. Jag ger Leo lite kraftfoder och mineraler även på betet

tycker de är viktigt att inte "glömma" bort de fast de går på grönbete och har vila.

Jag trodde jag skulle få se två genomsura hästar möta mig idag men

ICKE lite småblöta precis på ryggen så de har nog funnit ett bra skydd för regnet något stans

i backen och skogen, skönt att se, annars hade jag nog slängt på dem regntäcke, vill ju inte

de ska "frysa" mina vänner där borta på bete.


Steelan och Lilleman åkte även de ut en runda i regnet idag, Lilleman han busade på som vanligt,

och nja kanske lite till, fik kanske en energikick av regnet vad vet jag ???

Eller kan det tänkas vara Steelans kraftfoder han slafsar i sig ???


Mammas häst har väl landat lite mer men har fortfaande lite hyss med o sparka

i boxväggen, så irriterande, jag kan ta det under tex utfodringen då alla ska ha mat och gärna

först men annars tycker jag inte det är okey. Hon gör det liksom inte av ngn anledning

men hon har fått veta (när jag står och ser det) att det GILLAS INTE i mitt stall och av mig!

Vad mamma tycker skiter jag fullständig i, mitt stall mina regler.

Pratade lite fint med henne (hästen alltså) och sa att om hon inte slutar med det där

DÅ ÅKER HON UT, så jag hoppas hon lyssnade.....................


Stallet är äntligen städat i sadelkammaren, så skönt att ha det ur världen nu,

 och jisses vad skräp man samlar på sig fast nu slängde jag lite söndriga täcken oxå denna

gången, Candy gick ju ganska hårt åt allt vad täcken heter.

Alla schabrak, grimmor mm är tvättat.


Även huset, fick sig en omgång idag, fanns ju liksom inget annat att göra, jag hade inget annat

att skylla på idag tyvärr så nu har man ett hus som ser ut som ett hem igen,

fast med två barn och en själv som springer ut och in mellan stall och sandlåda så lär det inte vara

rent så länge men vad tusan man lever ju bara en gång.


Tog ett ryck och har blåst uthuset där jag förvarat hösilage och nu halmbalarna,

lastat en sista hösilagebal, tog lite så de räcker någon dag till pållarna och resten får gubben min ta till

jobbet och ge tjurarna, har ju inte så många hästar hemma nu så öppnar jag en

bal hinner den bli dålig innan den är slut så nu måste jag hämta lite hö istället.

Vad gör man inte för sina vänner..........????


Summa sumarum har jag nog fått gjort lite idag ändå

fast inget jätteroligt men de "tråkiga" ska göras det oxå.


O jag glömde ju gubben och barnen var så duktiga och fixade till alla krukor och

entren med fina blommor som de handlade  och planterade igår när jag låg

och sov efter att ha jobbat, blev så fint och hade två små som var stolta som tuppen   





Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards