fullblodenicentrum

Alla inlägg under juli 2015

Av Emelie - 30 juli 2015 22:02

Lillskiten Stjärnan har idag åter fått lite hjärngympa.


Var ngr dagar sedan jag gjorde ngt med henne och igårkväll fann jag åter igen henne

ha hittat på skit den rackaren, så ja de är bara hjärngympa som gäller nu tydligen.


Har idag hängt på henne igen med full vikt, dock tycker hon nog jag är lite väl tung

för hon står inte gärna helt still när jag hänger på henne utan hon går fram och tillbaka lite,

men tyvärr är man inte fjäderlätt heller så inte så konstigt, nu hänge rjag ju inte länge utan

egentligen bara för att hon ska vänja sig, provade slänga över ena benet oxå på henne och

de var inte heller ngt som bekom henne.


Töserna fick även provsitta och de brydde hon sig inte alls om,

märklig häst de där, har sagt de innan och säger de igen, mkt märklig!


     

Av Emelie - 30 juli 2015 19:16

Idag styrde jag och mina små vildingar bilen norrut närmre bestämt mot Juvansträte

för ett besök hos Nathalie och fina fina och väldigt stora Lilleman "Amazing Steel"


Så stor och "vuxen" han blivit, och vacker så bilderna gör honom inte rättvisa

även om jag gjorde ett tappert försök att fånga honom på bild.


De slog mig på alla bilder jag sett ser han så liten ut, ff som en liten bebis men

IRL ståendes bredvid honom så inser man att jisses vad stor och fin han blivit.


Kanske för att man är van vid fbl och deras smäckra sida, även om han bara är 2 år,

så är han mer häst än vad lilla fuxafräs är, han kommer bli riktigt fin när han växt i sig

och blivit ridhäst. Men nu är jag ju iof partiskt men han ser väldigt fin ut i kroppen må jag säga.

De är ju aldrig direkt vackra som unghästar när de växer men han är fin   


Bjuder er på en bildserie från eftermiddagen


                                   

Av Emelie - 29 juli 2015 18:56

Jag hörde ju av mig till Ps of Swedens kundtjänst då

jag efterfrågade träns i Chestnut, valde ju modellen Flat Out som fanns kvar

och idag (snacka om snabb leverans!!) idag hämta ut tränset.


Fullkomligt älskar de, mjukt behagligt läder som ser så där oförskämt stilrent ut

och att de en är både ekologiskt och anatomiskt.


Håll med mig, visst är de snyggt ???


     


Jag blev så lycklig över tränset att jag helt glömde bort kolla i tränsväskan som tränset låg i,

de hade varit så otroligt vänliga att skicka med tyglar, lite hästgodis och  den extra utbytbara aachenremshållaren

som är swarovskiprydd, och en burk med läderbalsam!


   


Stor eloge till Ps of Sweden !!!

Tusen tack för ett trevligt bemötande, snabb leverans och varor som är över min förväntan!

Av Emelie - 29 juli 2015 14:37

Idag styrde vi bilen mot betet där lilla Chilli och Klockan går o betar,

så otroligt mysigt att få klappa och åter klappa.


Mjukt och gosigt, man blir allt lite kär   


                               


Otroligt social kille men man får ändå ha lite koll och hålla han lite på avstånd emellanåt

för han är snabb som tusan på att ta ett smakprov om man inte ser upp.


Fina Klockan har redan lite mage, kommer väl bli ännu större denna tredje gången

men inte så konstigt, fin är hon iallafall och lika lugn, trygg och trevlig!

Av Emelie - 28 juli 2015 13:20

Dagens motion är avklarad och känner mig sjukt nöjd!


Andra dagen man är följer med dottern på Sammi ut i skogen för en jogg och idag kortade vi ner rundan med

15 minuter, de NI, fast de mesta går på ren vilja för man flåsar som en idiot.


Känns ju skönt efteråt men känns som man ska trilla ihop när man håller på.


Glad dotter som sitter på ryggen och bara flinar åt en när man springer bredvid

de e KÄRLEK de ni.


 


Vi slapp idag den värsta regnskuren för när vi kom hem öppnade himlen sig och

även den utlovade åskan dök upp.


Ngn mer än jag som saknar SOMMAREN, vart den nu försvann ??!!??

Av Emelie - 28 juli 2015 09:09

På torsdag går färden till Jämjö,

ska då för första gången sen han lämnade gårdsplanen som 6 månaders föl

äntligen få se min första uppfödning igen idag 2 år gammal.


Ska bli så otroligt roligt och jag är väldigt spänd på att få träffa

LIlleman "Amazing Steel" igen.


(arkivbild juli -13)

 

(arkivbild september - 13)

 


Barnen blev lika glada de över nyheten särskilt den stora flickan hon kommer ju ihåg honom på

ett annat sätt än vad den lilla vildingen gör. 

Av Emelie - 27 juli 2015 13:47

Jag har spanat på de tränsen ett tag nu,

även om priserna svider lite i plånboken.


Tyvärr finns inte färgen Chestnut i deras sortiment längre och jag har sökt

efter begagnat i den färgen men väldigt sällsynt tyvärr och särskilt när man

 säker en specifik modell.


Men så gjorde jag en chansning och hörde av mig till kundtjänst på Ps of Sweden

och frågade om de hade ngr träns kvar och de hade de faktiskt, i två modeller

den ena Jump Off som fanns i Cob och modellen Flat Out som fanns i både Full och Cob.


Jump off är ju snyggt lite annonrlunda design medans flat out är väldigt stilrent och

Hööks tränsmodell Hunter är ju en billigare variant av Ps Flat Out.


Jag länkar till de två modellerna som jag nämnt ovan.


Jump Off Revolution

http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/trans-jump-off-revolution.html


Flat Out Revolution

http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/flat-out-revolution.html


Jag valde att beställa den senare modellen Flat Out Revolution i stl F och i färgen Chestnut (ljusbrun)


Ska bli mkt spännande att få hem och prova på fuxafräs   


Jag söker ju ff de andra tränset i stl Full och i färgen Chestnut

de heter High Jump Revolution


http://www.psofsweden.se/sv/for-hasten/trans/high-jump-revolution.html


Så vet ni ngn som säljer detta träns i rätt färg och stl så för guds skull hojta till och de HÖGT   

Av Emelie - 27 juli 2015 13:35

Idag har jag fått motion så nu slipper jag motionerna resten av livet.


Att försöka hålla jämnt tempo ute i skogen med Bellan på Sammi en hel runda

ja fy bubblan, särskilt som man inte varit direkt alert på sistone, kommer nog sätta sina spår imorgon.


Att benen känns som spagetti vad för de när dottern ler så leendet nästintill går runt huvudet

och ponnyn frustar nöjt, nä då kan man liksom bita ihop och var glad själv.


   


Vi hade iaf tur med vädret för de var uppehåll hela rundan runt   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards