fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Emelie - 25 maj 2013 18:56

Ja igår hade grålle en vilodag och jag tror han njöt av gräset i hagen

och tyckte det var ganska skönt och gott.


Idag var de på igen, nu med dressyrsadeln igen efter att ha ridit i hoppsadlen nu ett tag,

gud vad man vänjer sig snabbt vid att byta sadel, jag som ridit i min älskade dressyrsadel

LÄNGE


Vilken skillnad på häst och häst, jag tror jag omedvetet driver på honom mer

när jag rider i dressyrsadeln, både för at jag sitter på ett annat sätt och lädrena är längre och

jag som har långa ben når om honom ganska bra. Blir ganska bra påskjut fram hela tiden

när jag rider och de är ju lite det jag haft problem med, det blir FÖR MKT.


Märks så tydligt när man ridit i en annan sadel, med kortare läder och sitsen lite annorlunda,

jag undrar om inte herr grålle föredrar hoppsadeln om han får välja, går framåt men inte

det här att han ligger på så förbaskat hela tiden, lite mer i harmoni och i samma takt och fart.


Tror bestämt jag får ge mig ut i djungeln och leta en riktigt perfekt hoppsadel till honom och

endast anv dressyrsadlen när vi ska jobba på banan eller trimma lite.


 


Hmm skimmel i all ära, men nu när han inte har täcke ser han ju bedrövlig ut med alla dessa

fläckar över precis hela kroppen, är ju inte lönt att duscha honom för efter någon timme

ser han precis likadan ut igen, men jag älskar honom ändå för den herr grålle som han är.

Av Emelie - 25 maj 2013 18:52

     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards