fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Emelie - 22 maj 2013 16:20

Ja så kan jag nog summera dagen hittills, tyvärr!


Började ju kanon i morse med att jag skulle släppa ihop Wilma och Leo, jodå de gick visst bra

Leo visade direkt var skåpet skulle stå och det är ju okey,

MEN MEN MEN


närjag tog ut grålle i en annan hage ja du käre tid vet inte vem av de alla tre som sprang mest

blev ett jäkla springande i hagarna och inte f*n blev det bättre när hon upptäckte att

fölis och Steelan var i paddocken, hon blev komplett tokig Leo.


Skulle försök ha koll på fölis som hon ettrigt gnäggade efter samtidigt

som hon skulle hålla koll på Pintor. Som sagt ett jäkla springande

stackaren va helt genomsur av svett, jaha bara till att börja

dela av hagen så Leo och Wilma går på framsidan och inte kan komma bort mot stallet

och så slipper hon se Steelan och fölis.


Pintor lugnade sig faktiskt efter en stund och gräset lockade mer och jag tror tillslut

att Leo ja hon fick ge upp....................


Jag skulle egentligen kört till Jägersro idag men jag är glad jag stannade hemma med allt

detta som hänt...........helt slut i kropp och knopp nu.


Mamma landande nu i em med sin häst och ja inte va hon lugn inte..........

blir man ju ännu mer trött, de här hemma hade äntligen landat så

kommer nästa och kör sitt race.


Hon höll på att riva hela stallet öfr hon blev själv och Steelan och flis var ute i paddocken och

busade lite, så nu har jag byggt en hage bakom uthuset (ordentlig med el och riktiga pålar)

så nu går hon så hon kan se de andra men ändå lite för sig själv.


Måtte de lugna sig tills imorgon för annars kommer jag bli fullständigt klnäpp.

Om inget annat åker pållarna till betet imorgon istället för så som de varit idag

har det bara varit en massa spring hit och dit för mig.


BLÄ!

Av Emelie - 22 maj 2013 12:42

Kan det bli gulligare???


   

Av Emelie - 22 maj 2013 08:56

Allt verkar flyta på med Klockan,

visade en fin tydlig brunst ganska omgående så

igår blev hon betäckt med Swingen igen.


Nu hoppas vi på att precis som förra gången att hon blir dräktig

och inga tvillingägg (tack!)


om allt faller bra ut för både Leo och Klockan kommer de föla

nästan samtidigt nästa år, då blir det minsann att skaffa kamera :-)



Av Emelie - 22 maj 2013 08:50

Ja kolla runt och fundera gör man ju alltid och då fick jag upp ögongen för

denna killen LUXUS CML




Kan ni tänka er Steelan och honom, vilken kombo, här

hoppas man verkligen på en fölis med mkt vitt, mmmmm!


Står inte så långt härifrån, stationerad på Tranberga Gård, Bara



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards