fullblodenicentrum

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Emelie - 27 maj 2013 19:39


Helt underbar bild, var bara tvungen att lägga in den!

Av Emelie - 27 maj 2013 15:49

Att en människa bara KAN komma på tanken

finns inte ord att beskriva vad JAG tycker om alla dessa

människor som handlar på detta sätt.


Stackars ägare och alla andra vars djur blivit utsatta för dessa

hemskheter.


Man blir mörkrädd för vad människan är kapabel till

(dock vet jag ju att detta är inte friska personer men att man kan

förvränga sin syn på vad som är rätt och fel så pass??)


http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/5/Hast-dog-av-skarskador/

Av Emelie - 27 maj 2013 14:14

Pratade med hingsthållaren där Klockan står,

och hon är nu ombetäckt, är kollad och är ren finns inga

tecken på smuts eller bakteriet, SKÖNT !


Ska kollas i slutet på nästa veckan, så nu blir det en

lååång pirrig väntan och se om hon är dräktig.


Fick iallafall höra att jag hade en mkt fin och trevlig häst

som skötte sig exemplariskt, då blir man ju lite extra stolt som ägare

till fina fina Klockan   


Kan de vara så kanske att jag kan få plocka hem min lilla flicka

redan till nästa helg eller måndagen därpå ????

Hade ju varit helt underbart..........LÄNGTAR!

Av Emelie - 27 maj 2013 12:51

Eftersom jag gärna vill anv mig av de äldre svenska hingstarna

som fortfarande finns kvar i aveln, vilket inte är många tyvärr.


Så kollade jag även på Black Coffee till Steelan.

Svensk stam med inslag av fullblod på mammans sida längre bak i leden

med förhoppning om en inte alltför tung avkomma.


8572376479e2381da3f2df3e289b2519



Varför är vi svenskar så ursäkta nu dumma att vi inte själva anv

våra fina gedigna svenska hingstar med fin stam ????


Många är visserligen tunga om man som många idag vill ha de lite lättare

sporthästarna som går åt som smör i backen men det är då jag iaf har en fördel då jag

anv ett fullblodssto och därför inte behöver tänka alltför mkt på att hingsten är stor och "tung"

för fölisen kommer ju ändå bli en lättare modell med fullblod som mamma.


Ja får fundera vidare, var inne på ett forum och slängde iväg en fråga i valet

mellan Black Coffee och Rambo. Ska bli kul och se om någon svarar och kan motivera sitt val mellan

de två hingstarna. man måste ju fråga annars får man inget svar, sen tycker vi ju självklart alla olika

men man kan ju få upp ögonen och se det på ett annat sätt.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards