fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Emelie - 10 maj 2013 20:54

Har du tiden och vet vad en konvalescenthäst (senskada) behöver

och du kan vänta ut din blivande vän, kolla då denna killen.


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=718741&inriktning=&typ=


Mkt jobb och arbete men är man noga och tar den där extra tiden

med långsam uppbyggnad av senan när den väl är

utläkt (och redo för igångsättning av hästen så smått)

så har man forhoppningsviss en hållbar och fint ridhäst

att spendera många år med.





Av Emelie - 10 maj 2013 17:01

de små pållarna Wilma och lånehästen HotShot förra sommaren med

naturbetet som inte blivit anv på närmre 15 år.


Gubben fick visserligen gå med både motorsåg och jag med häcksaxen i högsta hugg

men vilket fint gräs som kommit upp i hagen som var ganska igenväxt.


Mmm tror att med lite regn och mer sol och värme kommer jag med gott

samvete kunna släppa pållarna på bete om en månads tid

nja om vädret är med oss det vill säga.


Bjuder på bilder från stora ingång på hagen, med två barn hack i

häl blev det bara en snabb överblick på en bit av hagen.

Men de bådar gott för framtiden iallafall.

Nu ska jag bara koll de andra hagarna också där hästarna gick desto mer

förra året då de är lite mer öppet och plant, inte så mkt skog och kuperad terräng.


   


Tack Wlma och HotShot för hårt arbete förra sommaren   



Av Emelie - 10 maj 2013 13:06

Ja två hagar är nu helt preppade,

tilljämnade och slängt på med gödning så nu är det

hästförbud i 2-3 veckor, så med andra ord finns det bara 2 hagar att växla med nu (hjälp)

här hemma, och lilla Wilma vars mage är lite väl igång nu då hon smakar de gröna stråna som

kommit upp får gå i en liten provisorisk "mikrohage" bakom uthuset, me vad gör man inte,

hon verkar dock nöjd och får sin dagliga dos av hösilage och en

massa pyssel och klängande från barnen.


Ska upp och kolla betet eller iallafall en av hagarna när jag ändå ska köra en runda,

hoppas det sätter igång och växer så man kan släppa pållarna på bete snart.


Tanken är att Leo och Klockan ska få gå ihop på bete och Pintor och lilla

Wilma (med munkorg) ska gå ihop.


Steelan kommer få gå här hemma i gräshagarna när fölis är lite "äldre"

fram tills dess är de paddocken som gäller för dem två.

Så hoppas vi det går bra, hon kommer ha sällskap av en konvalecent häst så jag

tror hon håller sig på mattan och behåller lugnet.

Än visar hon ingen tendens till att vara färdigbakad men jag hoppas hoppas på förlis i helgen,

hoppet är ju de sista som överger en inte sant !!???!!


Ska slå en pling lite senare och se hur det går med Leo och hur hon "ligger till"


Pintor ser bättre ut i frambenet och verkar inte markera längre så jag hoppas jag kan prova

honom en tur på sena söndagseftermiddagen då gubben är hemma igen.


Som sagt huvet upp och benen ner !

Av Emelie - 10 maj 2013 08:32

Ja tur man är van vid det mesta och

ganska lygn även fast barnen springer bland hästarna.


Såhär såg det ut igår när jag stod och mockade och av någon anledning 

som en blick bort mot lilla Wilma.


Fast det "värsta" kom inte på bild, hon red runt på henne utan hjälm

och med bara ett grimskaft fastsatt i grimman.

Suck dessa barn !!!!


     


Tydligen är lillasyster rätt bra att ha ibland?!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards