fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

1 år o 9 månader

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.


De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan

frånsett en diagnos av KS med pålagringar.


Satt upp på honom i paddocken men red rätt snabbt ut en liten kort skrittrunda i skogen istället,

o jisses vad han gillade de och jag oxå för den delen.


Nu ska vi fortsätta med uppsutten skritt i skogen varvat med promenader i 2-3 veckor.


     


Han verkar trivas väl på lösdriften, jag var lite tveksam i början om han skulle klarar kyla när han behövde gå upp i vikt, men de verkar som att lösdriften bara gör honom gott. Ser mkt piggare ut, ÄR mkt piggare, har lagt på sig lite kilon, nu ska vi bara fortsätta bygga muskler men att han rör sig hela dagarna gör underverk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Av Emelie - 10 juni 2016 14:21


Divan har jag fortsatt rida själv i ridhuset de går bara bättre och bättre och hon söker sig själv ner i form, men som alltid så tappar de ju lätt framåtbjudningen när de söker sig ner och Divan då som redan har lite dålig framåtbjudning blir ...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards