fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 31 maj 2013 22:16

Idag fick dottern (den äldsta) följa med upp till Leo och Wilma

för jag hade lovat henne at hon skulle få rida en runda.

Och jag mitt **** glömde mobilen i stallet så inga kort, fy fy fy på mig.


Dottern va lycklig och vi lämnade två rena hästar innan vi körde hem igen.

Ja jag vet vi har nära men bilen ja vad ska jag skylla på ???

De går fortare ??!!


Dottern va duktig och även lilla Wilma, red henne själv i både skritt och trav idag

så jag fick mig en liten joggingtur, jag med min otroligt dåliga kondis, eller kanske ska säga dåligt flås.


Leo rastade sig själv i hagen hörde vi när vi begav oss, men hon slutade gnägga när vi försvann

på vägen och hon inte längre såg oss, blev lika glad när vi kom igen och

galopperade så glatt mot oss och MATSPANNEN, hi hi hi.


Apropå Leo så är de snart dags för 17 dygnskollen, på ONSDAG

ska bli spännande, tur jag har mkt som händer de närmaste får då hinner jag inte

fundera och bli nervös :-/


Betar bra gör de börjar se ut som att där går två hästar, eller man ser de på stigarna de gjort i hagen,

men jag tror de gått runt i hela hagen nu faktiskt och kolla läget, de har ju korna som haggrannar

precis över gäret längs med ena sidan, men jag undrar om inte korna är mer rädda när Leo och

Wilma kommer galopperande än vad de två är för korna,

hade varit kul att se dem in action, hi hi hi.


Den där smakrika saltstenen varkade gå hem hos hästarna så den rek jag.

Leo är inte direkt superivrig att slänga i sig sitt kraftfoder och sina mineraler längre men

med en ettrig Wilma som gärna ahde slukat de i ett nafs så äter hon upp,

säkert bara för att Wilma INTE ska få de.


Söta är de iallafall och de ska bli roligt att de Klockan återförenas med Leo, för de

två gick kalas ihop, och jag hoppas Klockan kan komma överens med lilla Wilma, för

Wilma är som sagt en ettrig liten shettis, och alla som haft shettis ja vad säger man ???!!


Av Emelie - 31 maj 2013 12:50

Värmeböljan har kommit, helt underbart med värme,

solen skiner inte ett moln så långt ögat når och bara en lätt brist

som känns lite lagom svalkande, kan inte bli bättre.


Steelan och Lilleman (Masse) får nu gå i gräshage hela dagen lång, tar in dem en

stund vid lunchfodringen men annars går de ute, Steelan har slutat springa sig

helt genomsvett och tar nu de hela med ro, jag tror minsann de va hennes försenade vårkänslor

som spökade lite där i början.Så idag har de blivit släppta i den lite större gräshagen

med lite mer plats att röra sig på.


Masse han utforskar på egen hand med ett vakande öga från Steelan på

håll. han är helt klart inte en mammabebis längre, både blivit rundare och högre och har en

ganska kaxig attittyd, så man får säga till honom ganska ofta att hödedudu jag bestämmer och

stackars Steelan ja hon får oxå titt som tätt visa honom men han brukar bara ruska lite på huvudet

sen far han iväg igen, massa spring i de långa benen, härligt att beskåda.


Bilderna är från igår em.


         

Inte lätt med långa ben att nå gräset................ såååå sött    

Av Emelie - 30 maj 2013 15:28

Fick lite nyheter om hur det går med Candy igår,

växer just nu men har fått lite mer linjer så hon börjar se riktigt fin ut den lilla.

Tränar på bra, och killen som rider henne, tycker hon är en rolig häst att rida

vilket jag kan tänka mig, lite allvar och lite lattjo är nog Candys stil den lilla busflickan.


Är tänkt att hon kommer kvala om 2-3 mån, behöver växa i sig mer och jag tycker de är

bra att vänta lite och låta henne göra det och inte träna på alltför tufft, de är ju fortfarande små

bebisar de där tvååringarna i kropp och sinne. Jag hoppas jag är ledig så jag kan

åka ner och kika på henne när hon kvalar, är ju kul och se henne växa.


En annan rolig nyhet är att Klockans mamma Reference Lady iförgår (tisdagsnatt) fick ett hingstföl

efter Helsinki precis som Klockans moster Interviewer fått lite tidigare iår.

En helt bedårande mörkbrun kille medstor stjärn.

Man är ju allt lite sugen på att fråga om man får komma ner en runda och hälsa på

dem och se deras fina hästarna irl.


Lilla Butterfly Dream (rikshästen) startade för några dagar sedan men blev "bara" femma

i sitt löp, nja jag trodde faktiskt hon skulle kunna vara med och fightas om första platsen

men men hon kommer nu istället provas på gräs på Klampenborg (Danmark) nu den 5:e, ska

bli spännande och se om de underlaget passar henne lite bättre el. sämre.


Nähä om man kanske skulle försöka sig till att köra och hämta lite höbalar till pållarna,

ja nu har jag ju inte så många hemma och att öppna en hösilagebal ja den håller inte mer än två dagar sen

är den dålig så nu har jag beställt hö i rundbal istället och hoppas det ska passa mina lite smått

kräsna pållar, fast jag är van, har fått vattna höet många gånger innan och kommer med

all sannolikhet få göra de nu oxå, men vad gör man inte för sina älskade vänner där ute ?!

Bara det bästa är bra nog, eller ???


Av Emelie - 30 maj 2013 15:12

Blev en lugn skönt skrittrunda med herr grålle idag,

så skönt att vara på gång igen men det märks helt klart

att han är lite öm i hovarna precis i början.


Nu var dessutom grusvägen nyhyvlad, gick lite bättre när vi kom ut på den mer

hårda grusvägen.


Som vanligt efter kosläpp är det alltid lika roligt och spännande att se

hästarnas reaktion när man ska förbi dem i hagarna, de flesta följer ju med längs staketet

när man rider förbi.


Vad grålle tyckte då, nä fy matte vad är de för läskiga stora djur,

usch nä jag tar minsann till flykt. Tur man vet (har lärt sig)

att de är snabba i vändningarna och sen full fart på andra hållet så man är redo och kan

"parerar" men efter lite övertalning gick han lugnt förbi, visserligen va han två meter hög

och blåste upp sig ordentligt men vad gör de, huvudsaken är att han GICK förbi

fick såklart beröm i mängder, älskade grålle.


Vilket underbart väder vi har idag och jag nöjt i stora drag så skönt att slippa ta på sig massa

kläder när man ska ut, och blåsten slapp vi också idag, ibland är det bra att ha massa skog

omkring sig   


 


Får hoppas nu att jag kan fortsätta skritta honom kanske trava lite framöver utan att han blir öm

och halt i benen pga hovarna, ja stackars häst tänk om de ändå kunde prata med oss.

Vad det hade underlättat ibland!

Av Emelie - 29 maj 2013 17:12

Film från idag på Lilleman och Steelan.


Av Emelie - 29 maj 2013 15:22

Kärt barn har många namn sägs det ju.

Kan ju inte direkt kalla honom Steel för de är ju mammahäst och

Lilleman kommer ju inte funka i all evighet (hoppas jag)


Vi kör lite bilder istället på gobiten   


 

Fick på sig en liten grimma igår, inga problem och han brydde sig inte heller om att mamma Steelan

stod i boxen medan han var själv ute, jag följer dig matte istället.


     


Måste säga att jag är förvånad att Steelan kan se så pass fin utr som hon för i hull och kropp,

hon har ju aldrig varit direkt den lättfödda och ÄR fortfarande inte men så fin som hon är nu

det hoppas jag hon håller kvar.

Av Emelie - 29 maj 2013 14:11

Ja inte har han varit medvillig och visat sin trav men

igårkväll fick jag en liten glimt jag hoppas han visar mer framöver.


Är antingen full galopp med bus eller så skrittar han runder.


Av Emelie - 28 maj 2013 19:30

Nä varför ska jag visa upp mig för att du har kameran matte ????

Nä jag kommer och spanar in det du gör istället.

Tro mig jag suckar högt  


Nu ikväll när jag INTE hade kameran, då hoppade och studsade han

 hej vilt, och fick till och med igång Steelan lite grann.



Hoppas nu musiken kom med ???? Man vet ju aldrig med mig menar jag :-/

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards