fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Gräs ÄR godare !

Av Emelie - 23 maj 2013 13:34

Än att stå modell helt klart enligt Pintor.


Provade såklart 5 punkts förbygeln idag och jag tror minsann

sadeln satt bättre på plats MEN gud vad den spänner precis överallt bygeln på honom

när han rör sig, ÄR de så himla mkt bättre ????


Rundan gick bra idag vi har ökat upp lite nu sen sist jag skrev, lite mer

"normal" ridrunda nu visserligen inte så mkt galopp än och idag blev det

mkt jobb i backe för honom, märker att han har lite svårt med att pusha på bakifrån

jobbar mkt med frampartiet men har fortfarande väldigt svårt att jobba "aktivt" bak, men

tycker ändå det går framåt och inte bakåt iaf och de är ju bra.


Mkt spring i benen än fast jag helt gått över till havrefri nu och gjort under ca en vecka

han är helt enkelt sån i sig själv tror jag för han är precis likadan om jag tar in han på kvällen,

eller tar ut han på morgnen eller om jag ska leda in han i stallet efter vår tur i skogen,

han trippar!


 


Inte mkt man ser och sadeln är i luften, ska prova med dresyrsadeln igen på honom, och

med denna bygeln, får leta visdare i sadeldjungel på en bra hoppsadel till honom som ligger bättre.


Har äntligen börjat ta sig lite igen efter att han tappat lite kilon när stona brunstade här hemma

och han blev halt om halt sjövild, ska bli skönt när jag kan släppa han helt på gräs

kommer göra honom GOTT !!


Imorgon blir det samma upplägg som idag fast vi kommer nog jobba på än lite

mer i traven och kanske öka på galoppen lite, se hur han känns i kroppen herr grålle.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards