fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Idag har jag GAPAT O GORMAT

Av Emelie - 28 maj 2013 11:30

Fy fan vad man kan bli förbannad ibland, jag brukar kunna ta ganska mkt och försöka

kompromissa men idag fick jag ta mig f*n nog.


Haft problem med Grålle nu de sista tre gångerna han blivit skodd, problem med

att de inte sitter kvar mer än ca 3-4 veckor innan de flyttar sig, vrider sig tappar dem.

Och samma hovis har under hösten och denna slaskiga vinter slagit på hans skor och de har suttit i

7-8 veckor perfekt. Vad fan har hänt ?????


Har nu två gånger sko´t om honom tidigare och lite snällt betalt men IDAG efter att de gått

4 veckor och han tappar en sko när jag skrittar på honom då fick jag hjärnsläpp.

O min hovis ja ha fick ta skit idag, nääää jag gör inget fel.............

Ja men va fan något fel måste han ju göra, detta är ett fullblod med BRA hovsar som inte ens lyckats med

detta som han gjort nu i värsta sörjas i lerhagen i höstas och nu när tjälen lossnade.


Nä minsann fy fan när man inte kan erkänna att man kanske har lite för mycket och

är lite för slarvig och inte vill mötas på halva vägen. Nä han tycker ju nu igen att min herr grålle

ska stå tills nästa tisdag och dessutom att jag ska betala, nädu det kan han fetglömma och de gjorde jag

tydligt och klart för honom att de accepterade INTE.

Tack och adjö!


GRRRRRRRRRR    

 
 
Cicci

Cicci

28 maj 2013 12:47

Haha där ja :) på han bara !!!

Ganska komiskt det där för samma problem hade vi när vi tog hem hovslagare men när gubben började verka mm själv igen så är det inga problem :)

Tror fasen en del gör det för inkomstens skull , att man ska behöva göra om det med gämna mellanrum o oftare än va som "behövs" med bra arbete från början.
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

28 maj 2013 13:14

Slarvighet och ibland att man blir "blind" for hur hoven förändras tror jag bidrar mkt, fick hem en tjej som nu precis lagt på an skor runtom, inget knussel, fick precis vad jag bad om och trevlig tjej framförallt som verkade kunnig, gjorde ett bra jobb, kanonfina hovar fick han, eller hon gjorde så gott hon kunde med hovarna iaf.

Jag har börjat verka shettisen, vågar inte chansa på mina stora men med Wilma verkar de gå bra än då länge iaf, ska be hovis kolla på dem för säkerhets skull ngn gång framöver.

jäkla skit att att de ska behöva gå så långt.
TRÅKIGT!

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards