fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 6 maj 2013 14:13

Ja lilla Wilma blev ju tömkörd några gånger i höstas innan

hon åkte till fodervärden och idag återupptog jag denna träning igen.


Fick ju börja morgonen med att putsa upp selen för den har ju bara blivit hängandes,

så nyputsad och fin åkte den på Wilma, tanken idag var väl egentligen bara gå en liten

runda och se så hon kom ihåg detta, mren hon var ju så himla duktig så när vi

kom tillbaka igen till stallet, (man tar vad man har) plockade jag fram två stängselstolpar

och satte fast i öglorna, och cool tjej man har inte brydde hon sig om de så vi gick en

liten runda runt ena hagen med dessa två hängandes i marken och ni

kan tro det skrammlades endel när vi gick på grusen men hon bara tågade på den lilla.


Märks att hon tycker detta är väldigt roligt, så nu måste jag införskaffa mig en vagn och

sätta bakom henne för jag tror inte det blir några problem med henne.


Liten bildbomb på Wilmis!


         


Hmm ni undrar kanske vad balasnörena fyller för funkition men de är för att jag lätt ska kunna släppa

stolparna ifall hon skulle bli rädd, som sagt man tar vad man har :-)

PS Visst är hon gullig klippt damen lilla DS

Av Emelie - 5 maj 2013 13:33

Många okunniga kan med sannolikhet tycka att 

de är väl inte så svårt.......


Kolla denna miniserie som kommer sändas ihop med 

söndagsgaloppen, se Musse Hasselvall i


"Mitt liv som jockey"


http://www.expressen.se/tv/sport/mitt-liv-som-jockey/mitt-liv-som-jockey-s01e01/






Av Emelie - 5 maj 2013 11:27

Helt otroligt.

Candys helsyster f-12 var till salu för ett tag sedan, 

uppfödaren som skulle sälja henne var då ute till priset av ynka 5000 :-

satt nu och kollade lite på hästnet och hittade då denna annonsen.


Undra vad hon lagt på hästen som gjort att den ökat i värde med

HELA 20 000 :- ?????


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=717095&inriktning=&typ=





Av Emelie - 5 maj 2013 09:03

Med en rejäl och bra klippmaskin tog jag tag i lilla Wilma och 

hennes otroligt tjocka päls igårkväll.


Snällt stod hon lilla tjejen på stallgången utan att hoppa eller studsa runder,

tror hon tyckte det var skönt att bli av med all päls, kan tänka mig

att de kliat mkt på henne.


Tog ingen bild igår (jag var tänkt med ulligt hår från topp till tå)

men idag ska jag lägga in lite på henne lilla Wilmis.


Fick såklart en täcke på sig nu på natten men

de är nog på gränsen för hon var så himla varm under.


Bilder kommer jag lovar..............!


Blev även efter klippningen en runda för dottern på Wilma, den stackaren

hon får vänja sig vid mkt, en unge som hoppar upp och ner femtioelva gånger, ska gå lite med henne

rida lite och trava lite och hit och dit, hade jag varit i Wilmas kläder hade jag redan varit halvt

förvirrad, men hon finner sig i det mesta, dock bjuder hon ju själv på lite bus emellanåt men de

får man ta, hon är ju bara 4 år och ändå så duktig.


 

Morfar som har varit fotograf :-)

Av Emelie - 4 maj 2013 16:47

Jag har kollat lite på olika övervakningskameror men då jag

gärna även vill kunna kolla genom mobil blir de lite svårare, och betydligt dyrare,

nja jag är faktiskt lite snål där må jag säga, lägga ngr tusen på tex Horse Cam är jag

inte intresserad av när den inte kommer anv mer än några veckor om året,

men så kom jag över denna när jag googglade lite.


Vad tror ni om den, kanske till och med använt den själv, eller någon bekant ???


D-Link DCS-932L


  • Trådlös och trådad
  • Inbyggd mikrofon
  • Mörkerseende
  • Skickar e-post vid registrering av rörelser
  • Digital zoom 4x
  • Webbserver
  • Övervakning i telefonen!

Finns att läsa om den via länken 

 

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/ntverkskamera/d-link-dcs-932l/162739.5285/

Av Emelie - 4 maj 2013 12:17

 

Hon KAN röra sig än.........


  


Av Emelie - 4 maj 2013 12:11

Fick idag inviga ena hagen för första gången nu med lite

gräs dagen till ära och vad lycklig han blev, GRÄS !!!!!


 

Ja ni ser att han tappat lite när han jagat dessa brunstiga flickor här hemma *suck*


   

Av Emelie - 4 maj 2013 12:08

     


Mmmmm vad ljuvligt de är att riktigt burra in sin tjocka päls i grusen,

dammig ???? Nä nä inte alls !

Matte du ville väl ha lite att göra ????

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards