fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 21 maj 2013 14:55

Pintor och Wilma har de sista dagarna fått gå hage med gräs,

oj oj oj vad de äter, visserligen bara några timmar första dagen och sen har jag utökat.


Gräset sa bara poff efter första regnet som kom och de är ju nu gräset är lite farligt för pållarna

när de inte är vana vid det. Siktar på att släppa dem på bete till helgen.


Ska köra avmaskning på dem imorgon sen är de tre dagar så ja lite lagom till helgen,

hoppas bara på att vädret också kan vara med mig lite där i början, behöver ju inte

precis ösregna de första dagarna, nu ska de iof gå i naturhagen där de finns mkt skydd

mot regn men känns änså lite bättre för en annan om de inte vräker ner.


   


Regnet hittade hit tyvärr efter middag men kollar man på pållarna så

ser de inte ut att gå någon nöd på dem precis.

Av Emelie - 21 maj 2013 12:19

Ja lilleman han härmar mamma med allt,

både vad gäller gräs, hö och kraftfoder, än visar han inget av att bli

dålig i magen men de kommer väl kan jag tänka mig nu i samband med

Steelans brunst om inget annat.


Har satt ut både Steelan och Lilleman på annons nu,

så får vi se vad som händer.


Satt i sändagsnatt och kollade på lite dressyrhingstar

får jag inte Steelan såld, så finns en tanke om att betäcka om henne

på 30 dgrs brunsten, men vi får se pengarna ska finnas oxå sägs det.

Så jag får väl sätta mig ner och räkna lite tror jag minsann!


Båda fick igår gå i lilla gräshagen och de njöt nog båda lika mkt,

blev faktiskt hela 4 timmar ute i hagen igår em.


 Nu är ju Lilleman faktiskt 7 dgr så nu klarar han lite mer och de märkt i allt,

prova kaxa upp sig gör han också så man får vänligt men bestämt tala om för honom att

ngn lekkamrat är jag INTE och de är JAG som bestämmer.


Mätte Lilleman idag för skojs skull, hela 106 cm över marken 7 dagar gammal,

ganska normalt stor skulle jag säga!


Puh jag vet hur Candy va som liten ettrig åring tänk er denna lilla kaxiga plutt som åring,

ja då har man nog o göra ;-) Fast de blir som man gör/fostrar dem!

Av Emelie - 21 maj 2013 11:46

Ikväll kommer Leo hem, efter att ha varit hos sin dejt BD,

fick tre språng så jag hoppas hon är dräktig damen.


Nu är det bara att hålla tummarna

att det finns ett ägg om 15 dygn som vi kan se.


Ul kommer bokas imorgon hos min vet.

Alltid lika spännande och full med förhoppningar.


Nu ska Leo hem en runda bli avmaskad sen ska hon och Wilma iväg på

bete ihop i väntan på att Klockan kommer hem och gör Leo sällskap.



Av Emelie - 21 maj 2013 09:25

Såg att Candys helsyster fanns ute med bild denna gången,


samtidigt som de är lika så är de väldigt olika ändå.

Candy lite mindre mer kompakt och kommer bli ganska grov då hon är rejäl

i kropp och ben, om jag tittar på Divan så är hon högre, mer smäcker med längre ben och

inte alls så grov i benen.


liten galopptjej. Hästar säljes


Ja ja söt är hon iallafall precis som jag tyckte Candy va som en halvloj åring ska vara

FULSÖTA helt enkelt   

Av Emelie - 19 maj 2013 18:08

Håll i hatten

sitt ner och njut   


                 


Ja ligger redan i övning med att hoppa jämfota och se om han kan resa sig och bli

högre än mamma sin, hmmm undra vad det ska bli av detta krutpaket ;-)





Av Emelie - 19 maj 2013 15:20

Lilleman han växer så de knakar och mkt bus om dagarna

mamma Steelan har nu lärt sig att man behöver inte alltid hänga med,

man kan släppa iväg honom lite men full koll har hon ändå.............


Regnat hela dagen och man saknar redan solen :-( Aldrig är man riktigt nöjd, ligger i

människans natur de där att alltid gnälla på ngt (tror jag iaf)


Lilleman har varit ute ganska nkt nu dessa fina dagarna, varmt och torrt i marken och då

får man ju passa på, idag har det inte alls blivit så mkt och de märktes nu,

när jag släppte ut honom efter att jag sovit idag, ha ha ha.

Så roligt att se de hoppa och skutta runder, man

kan ju sitta i timtal och bara kolla och njuta, helt otroligt vad de utvecklas fort

när man tänker på det.


Leka i mammas vattenho det är jätteskoj och mammas matho, ja den slickar han

så ren och fin, tur Steelan själv är noga med att äta upp, finner honom ofta ståendes mitt i

hösilgehögen och det ser ju också rätt skoj ut, lille filur där :-)


Steelan ligger nu ute på annons,  jag tänkte om någon ville

betäcka henne redan iår och på 30 dgr brunsten, ibland behöver man ju mer än ett

försök att få dem dräktiga, fast hon tog sig på första förra året, men man vet ju aldrig.


Ja ja vi får se vad som händer, Lilleman verkar må bra och full med

energi precis som det ska vara.


Får se om jag kan ta lite nya bilder och köra en bomb igen, fast inte så kul med

plask och regnbilder iof :-/



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards