fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 10 maj 2013 13:06

Ja två hagar är nu helt preppade,

tilljämnade och slängt på med gödning så nu är det

hästförbud i 2-3 veckor, så med andra ord finns det bara 2 hagar att växla med nu (hjälp)

här hemma, och lilla Wilma vars mage är lite väl igång nu då hon smakar de gröna stråna som

kommit upp får gå i en liten provisorisk "mikrohage" bakom uthuset, me vad gör man inte,

hon verkar dock nöjd och får sin dagliga dos av hösilage och en

massa pyssel och klängande från barnen.


Ska upp och kolla betet eller iallafall en av hagarna när jag ändå ska köra en runda,

hoppas det sätter igång och växer så man kan släppa pållarna på bete snart.


Tanken är att Leo och Klockan ska få gå ihop på bete och Pintor och lilla

Wilma (med munkorg) ska gå ihop.


Steelan kommer få gå här hemma i gräshagarna när fölis är lite "äldre"

fram tills dess är de paddocken som gäller för dem två.

Så hoppas vi det går bra, hon kommer ha sällskap av en konvalecent häst så jag

tror hon håller sig på mattan och behåller lugnet.

Än visar hon ingen tendens till att vara färdigbakad men jag hoppas hoppas på förlis i helgen,

hoppet är ju de sista som överger en inte sant !!???!!


Ska slå en pling lite senare och se hur det går med Leo och hur hon "ligger till"


Pintor ser bättre ut i frambenet och verkar inte markera längre så jag hoppas jag kan prova

honom en tur på sena söndagseftermiddagen då gubben är hemma igen.


Som sagt huvet upp och benen ner !

Av Emelie - 10 maj 2013 08:32

Ja tur man är van vid det mesta och

ganska lygn även fast barnen springer bland hästarna.


Såhär såg det ut igår när jag stod och mockade och av någon anledning 

som en blick bort mot lilla Wilma.


Fast det "värsta" kom inte på bild, hon red runt på henne utan hjälm

och med bara ett grimskaft fastsatt i grimman.

Suck dessa barn !!!!


     


Tydligen är lillasyster rätt bra att ha ibland?!

Av Emelie - 9 maj 2013 13:50

Men den som väntar på ngt gott.........

sägs det ju iallafall.


Nja igårkväll var hon inte riktigt nöjd med livet men inget händer

så det är lugnt på fölfronten, mjölken droppar längs med benen men

Steelan hon knipper, väntar väl på bättre tider och

hoppas ngn annan kan göra jobbet, vad vet jag ???!!!


Lite bilder från nu vid lunchserveringen :-)


       


Ja damen har rullar sig, och då hon va lite blöt sen de regnat så ser

hon ju riktigt nyputsad och fin ut, ELLER ????

De bjuder jag på idag !

Av Emelie - 8 maj 2013 16:19

Jaha då har man fått besökav hovis idag, men de var "bara"

Steelan som skulle verka denna gången.


Dagen till ära stod hon bara och pustade behövde inte ens hålla henne

stod på jäsning undertiden i solen.

Har nog aldrig varit med om att hon varit så lugn el kanske ska säga avtrubbad

snarare, inte mkt hon orkar nu, står bara och hänger, fast äter med god aptit

vilket är positivt.


Baka baka liten kaka...........


       


Kollar man henne på bilderna ovan ser de ut som hon tycker det emellanåt är

sju j*vliga resor istället ;-)


Av Emelie - 7 maj 2013 15:15

Pratat lite i den där telefonen nu igen.

Klockan ska kollas på 17 dygn på MÅNDAG!!!!!!

Förhoppningsviss är hon dräktig och kan komma hem igen.

NU LÄNGTAR MAN SIG FÖRDÄRVAD !!!!


 


Håll tummarna så jag kan få plocka hem min lilla Klockan igen   

Bloppis-annons
Av Emelie - 7 maj 2013 08:11

  Säljer ett fint svart Kingston aachenträns stl. cob
medföljer en matchande pullarnosgrimma även den i stl cob
utan bett el tyglar.

Har hängt ett tag så behöver putsas upp, något mässingsspänne är lite
skavt men annars mkt fint träns.

Pris 150 + ev fraktkostnad

Hästar & Ridsport, Säljes - Osby (Skåne län)
Pris:    150:-
 
Av Emelie - 6 maj 2013 21:50

Ni kan tro jag var lycklig, måndag och en grålle som skulle ut på en lugn tur

allt såg väldigt lovande ut tills jag hämtar honom i hagen efter middag och ser att han har ett sår

mitt få frambenet och är svullen från knä och ner, vadå dra ner rullgardinen.


Jaha det var denna turen........... kan man bli mer less på allt då ???

Nyputsad och tjusig blev han iallafall, lite friserad oxå. Fick på sig bot bandagen och

in en ruda i boxen, han fick faktiskt vila lite inne i sin box vid värsta värmen idag

och dessutom lunchen inne dagen till ära och i sällskap av Steelan som fick vara så snäll och

göra honom sällskap inne i stallet.


I ärlighetens namn ville ingen av dem gå ut efter två timmar i boxen, de båda stod och tryckte i ett hörn

och bara blängde på mig. Så dåligt samvete för att de var inne behöver jag definitivt inte ha idag.


Pintor åkte ut i hagen iallafall några timmar nu i eftermiddag /kväll och svullnaden har lagt sig och jag

undrar om inte lilla Wilma varit i farten och råkat nudda honom på frambenet. Ja ja jag preppar honom så gott jag kan, inget bus i hagen och nu inatt får han stå med sina stallbandage. Imorgon får han gå i egen hage så får vi

se. Han ömmade inte iallfall och stödde som han ska på benet men man vet ju aldrig med de här djuren.

De visar ju inte allt direkt........................


Får iaf bjuda på en bild från ikväll med grålle.....



   

Och nu när jag sitter här på jobbet och lägger in bilderna ser jag att jag glömt flytta rullebören

så imorgon vet jag ett handtag som blivit lite naggat på :-(

Aj aj aj att jag kunde glömma det ??!!

Av Emelie - 6 maj 2013 19:39

Nä inget föl i sikte än iallafall,

kanske det hjälper med fjäsk, nääää tror inte det !!!!


Ikväll åker täcket av helt iallafall kanske de kan få henne att

känna sig färdigbakad, om inget annat så ska ju matte jobba nu två nätter

så de hade ju stökat till de lite extra om inget annat!


Vaggande damen i all ära!


   


Nja allt lite extra kelen nu kortare stunder............!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards