fullblodenicentrum

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 3 maj 2013 17:50

Dagarna rullar på med tjockisen :-)


   


Måttligt road av att matte tar kort hela tiden.

Av Emelie - 3 maj 2013 13:13

Herr grålle visar forfarande en liten störning så nu får han stå tills efter helgen,

möjligt att han reagerar lite efter att skon satt så illa på honom (jag hoppas)

då jag inte finner ngt annat "fel" med honom.


Har nu istället fått ta tag i hagarna, den ena är nu jämnad, och all skit och skröfs är

uppplockat och nu ska de bara slängas ut lite nytt så de kan bli grönt tills hösten el nja

sensommaren iallafall.


Grålle fick smaka gräset igår och oj vad han frossade killen, det behöver han,

nu när flickorna brunstat här hemma så kan man väl säga att han betet sig mer som en 

stollig kille med riktiga vårkänslor än en cool valack, vilket resulterat i att min

förra fina grålle nu blivit lite tunnare trots att han får så mkt mat han bara orkar :-/


Två pallar med spånbalar är nu även hemkört, se hur länge det räcker, inte så länge när alla

kommer hem igen men förhoppningsviss kommer sommaren och med den sommarbete

JOHOOOOO, hoppas nu att iallafall Klockan och Leo klarar av att gå på bete, återstår att se.

lika spännande varenda år vilka som klarar det och vilka som vandrar och

behöver stå på box på nätterna.

Wilma kommer förmodligen oxå lämnas på bete med MUNKORG annars kommer

hon rulla fram som förra sommaren.

KONTRAST ??? I allra högsta grad!


Nähä hämta barnen, slut på friden!

Av Emelie - 2 maj 2013 01:35

Jag skulle eller rättare sagt jag tog ut herr grålle i förgår (måndags) och skulle longera honom en runda

eftersom han stått ngr dagar då han varit öm i hoven då skon suttit illa.


Ack ack, tyckte mig se en liten rörselsestörning i båda varven men efter några varv försvann det igen

jaha ut och promenixa istället med honom, och ja faktiskt inspänd, trampade på fint och såg inget

lät honom trava på asfalten och han gick klockrent, syntes inget, så ännu mer huvudkli, suck, slutade denna

kvällen med att gå en liten mindre runda med honom ifall de skulle vara ngt.


Igårkväll prvade jag honom i linan igen, samma sak IGEN och nu kollade även gubben lite till mig,

man ser en liten störning/markering i båda varven i början men sen försvinner det, lät honom trava på

rakt spår och samma sak där, jag blir KNÄPP, totalt!


Trampar på bra i båda (markeringen sitter vf) står bra på båda och jag provade stretcha honom och lika

i båda benen, så kan de tänkas vara den där jäkla hovbölden från i höstas som spökar ?????

Inte varm eller öm vid tryck på hoven som jag tycker han borde vara, ingen feber mår allmännt bra förutom denna

lilla rörelsestörning/markering. Inbillning ???? Nä gubben höll ju med mig, fast han vågar kanske inget annat??


Imorgon får jag prova igen, men lägga våtvarmsomslag och låta honom stå i box, de kan jag nog för tillfället

FETglömma, han kommer med största sannolikhet hoppa jämfota inne i boxen tyvärr trots sällskap inne.

Så vad gör man ???? Jag trodde verkligen att vi hade lagt all "skit" bakom oss från förra hösten, blääää

ad tråkigt allt blev, hatar motgångar och man kan ju tycka att ja ja lite semester från ridningen men jag

är nog så istället att jag blir mer stressad övar att de inte flyter på med allt som jag planerat, ggrrrrrrrr!


Får be mamma min komma och kolla och även hålla honom i linan så jag kan se på avstånd,

han är ju en liten finurlig kille så han visar ju inte direkt om det är ngt förrän de gör RIKTIGT ont på honom.


Alla snälla håll tummarna att han är ren imorgon och gör mig lycklig!

Av Emelie - 1 maj 2013 17:48

Jaha friden med att lilla Wilma busen kom hem varade inte länge

efter att äldsta dottern kom hem från gammelmormor.

Vad betyder ta det lugnt och bo in sig hemma igen, nej för sjutton.

Full rulle och prova, testa, rykta och rida.


Är man inte härdad som häst här så bli man ta mig tusan och de 

ganska snabbt, i sinnet tänkte Wilma kanske   


En kort runda blev det med lilla Wilma, va ju tvungen att prova allt nytt,

rosa grimma o grimskaft, rosa schabrak med matchande lindor och ett rosa

nytt fleecetäcke (ngt förstort men efter en tvätt är de fixat)


Lite bilder så håll i hatten så kör vi!


         

Visst är de söta dessa små lindor i rosa (är i shettis stl.) jag fuskade också dagen till ära, lindande bara fram :-)

 

Av Emelie - 1 maj 2013 17:40

Såg denna bilden på hästnet och gud vad lik min lilla Klockan

fick minsann titta två gånger på bilden och lite gnugga mig i ögonen.


2-årigt fullblodssto lånas ut/säljes. Hästar säljes


Länkar till annonsen oxå :-)

Söt liten pålla såklart iom likheten med Klockan.


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=715962

Av Emelie - 1 maj 2013 10:50

Jaha då har lilla Wilma äntligen återvänt hem

dottern kommer bli eld och lågor när hon kommer hem i eftermiddag.


Fann sig snabbt till rätta och nja Pintor han följde försiktig efter och undrade nog i sitt stilla 

sinne, vad tusan är det för en liten prick!??


   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards