fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Premiär a la hoppning

Av Emelie - 16 maj 2013 22:21

Dottern har nu tjatat på mig några dagar om att hon

"faktiskt" (som hon själv uttrycker sig) KAN och VILL

hoppa med Wilma.


Ja ja sagt och gjort, plockade fram mina hemmagjorda

kvalettistöd och en bom och la i paddocken

kanske ska berätta att den är hela 30 cm hög (WOW faktor för dottern)


Skrittade och travade lite med Wilma först innan, jag har ett långt grimskaft som

hon sitter fast i Wilma så jag har lite kontroll över situationen

(jag brukar ha longerlinan men idag kändes det lite bättre med grimskaft, mamma lite feg där)


Sen sa jag till Bellan, ner med hälarna, och slappna av och håll i dig i sadeln, hi hi hi.


Sen tog vi sats i trav och ja hon hoppade visst lilla Wilma, och Bellans min den

va helt oslagbar, jag önskar så någon hade filmat eller tagit kort på detta, men gubben ja

sen som han är med allt så höll han koll på den lilla och hade inte ögonen precis på oss då.


Mkt stolt dotter som tyckte det va jättekul så de blev några skutt över den, och hon

följde med bättre och bättre när Wilma skuttade över.


Tror Wilma tyckte de var rätt skoj hon också, lite lek över de hela och inte så

jättemkt allvar. Snäll och tålig är hon iallafall, frånsett att hon ibland kan vara lite väl

nafsig mot barnen, mot mig "vågar" hon inte..........


Både dotter och häst nöjda idag, lite är bättre än inget sägs det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards