fullblodenicentrum

Alla inlägg under april 2013

Av Emelie - 16 april 2013 17:36

har jag blivit pratandes i eftermiddag.


Candy har idag blivit longerad i galopp i stora volten och sen har hon fått 

gå i walkern vilket gick väldigt bra.


Fick sin chock för dagen när hon sedan skulle bli duschad och de gick väl lite si så där

och detkan jag tänka mig men nyduschad och shamponerad och fällt mkt vinterpäls

vilket var välbehövligt.


Tänkten är att hoppa upp på henne imorgon eller på torsdag och rida henne då,

hon hade väldigt stora ögon idag när hon fick se massa travhästar komma springandes,

hi hi hi ja inte har vi det  iskogen iallafall, mkt är hon van vid men där händer ju mkt 

på alla håll och kanter och samtidigt, så jag tror lilla Candy med all sannolikhet kommer sova väldigt 

GOTT INATT :-)


Pratade även med hingsthållaren där klockan står och igår blev hon undersökt i seminspiltan och

de gick ganska bra tog en stund men hon var lugn iallafall, stor häst som ska in

i en liten smal spilta och dessutom någon som "rotar" i baken på en kan ju få vilken häst som

att reagera när det är första gången.


Ska få hälsa på hingsten varannandag så får vi se när hon visar intresse, ska bli spännande 

att följa detta "påhitt av mig" som gubben uttryckte det bara för att han skulle säga ngt tror jag :-)

Av Emelie - 16 april 2013 17:23

Joooohhhhhoooooo

lilla badtunnan, julagrisen, tjockisen (kärt barn har många namn)

hon är idag på dygn 310 så nu närmar det sig och jag väntar med spänning.


 

lite mer puff från den lille i magen idag men Steelan ja hon vilar mest tycker jag, inte mkt hö hon får i

sig om dagarna längre, äter lite mer inne på natten men långt ifrån vad jag vill hon ska äta.

Kraftfodret ja det slinker långt om länge ner, ser att hon äter i omgångar damen lilla.


Var ju på Stall Kilhult igår (där Rambo står) och där Steelan stod på betäckning

förra året med Rambo och kollade in honom, hela 22 år iår och väldigt lugn cool kille som nästan

stod och sov när hovis varmskodde honom och då stod ändå stona inne i stallet.

Hingsthållaren tillika ägaren trodde starkt på att jag skulle få en svart liten föling, njaaa

vi får se vem som har rätt han eller jag.


Blir lika glad vilket som bara den är frisk och kry och ser "bra" ut!

Av Emelie - 15 april 2013 14:48

Blev det en kvällstur på herr grålle igårkväll.


Ooohhh vilken skillnad på häst och häst, får man säga så egentligen'???

Ja ja min häst så skit samma :-P


Visserligen med samma energi men betydligt mer lättarbetad

och han lyssnade på mig hela tiden, helt otroligt.

Jag brukar ju rida ut vid middag eller väldigt tidig eftermiddag

iom att barnen hämtas på dagis vid 16 och allt med hästarna ska vara fixat innan,

men så igår tänkte jag att va tusan vi tar en skönt lugn kvällstur istället.


De gjorde nog herrr grålle gott de att börja dagen med att vara ute i hagen 

HELA dagen och sen en tur på kvällen, synd de inte passar in i min planering av dagarna

annars hade detta nog varit något jag tagit mer fasta på faktiskt.


Han skötte sig exemplariskt iallafall, frånsett någon tripp trapp förbi

andra hästar i hagar men vilka övergångar han bjöd på igår (ja vi tjattar dem)

och vilken härlig samlad galopp som kan orkade bära under en längre sträcka,

självklart åkter jag ju inte direkt med jag jobbar nog lika mkt som honon tror jag

för att hålla ihop honom och formen men så kul det är när det går bra,

kan behövas en extra sporre ibland för allt slit och grovjobb.


Idag är det vila för honom och jag tror han tycker de är lite ensamt nu själv i hagen men

men hoppas han kommer över detta min lilla herr grålle.


Nya tag imorgon hoppas vi på där ännu en middags tur väntar   

Av Emelie - 15 april 2013 14:16

Candy Girl

f-11


e: Needwood Blade

u: Twisted Singer ue: Informant


 


Såld till Katharina Stenefeldt

april -13


(står i träning på Jägersro)

Av Emelie - 15 april 2013 14:01

Ja då har jag varit nere på Jägersro och lämnat min lilla baby,

och gud vad de skar i hjärtat på mig, fast hon ibland är en

riktig liten vilde men vad tusan hon har ju varit minstingen här hemma 

också min lilla sötnos.


Kör en bildbomb på henne dagen till ära!


Dessa bilder är från morgen här hemma för sista gången.

     

Nedan bilder är en blandad kompott :-)

         




Bilderna nedan är när hon är släppt i sin nya box, min söta röda!

       

Blev såklart en sista puss på mulen innan vi sa hejdå.


Av Emelie - 15 april 2013 13:58

Iom att jag ändå var i samma stalll fick jag ju passa

på att hälsa lite på allas våran rikshäst Butterfly dream som

mer än gärna stå och gosar en stund, mkt trevlig häst


Och såklart fuxflicka och söt som socker :-)


   

Av Emelie - 15 april 2013 07:29

Stallet fixat, hästarna ute sedan mer än en timme tillbaka,

Candy nyputsad IGEN ;-)


Nu bär det snart av till Jägersro där lilla Candy nu ska få bosätta sig,

självklart med lite tår i ögat men jag har ju vetat om detta hela tiden men visst

det är sin egen häst man ska lämna och hon är ju min lilla baby även om hon nu 

börjar bli stor den lilla fuxan.


Återkommer under kvällen med bilder på henne, de sista för denna gången  

Av Emelie - 14 april 2013 21:36

 är saknad, bjuder er på två

bilder tagna morgonen hon åkte (fredags)


   


Får kanske inte pris för snyggt tagna kort men iallafall   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards