fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Emelie - 23 april 2013 21:20

Gubben hemma tidigt (nja vettigt kanske jag ska skriva istället)

så det blev en härligt blåsig uppfriskande tur på en extremt laddad 

superpigg grålle trots att han varit ute hela dagen och luftat sig.


Jag har ju skrivit innan att det var mkt lättare att rida honom och få

honom att sammarbeta när jag tog en kvällstur istället för att rida vid lunch/tidig 

eftermiddagen, men ack ack inte idag inte!


Jag kan ju dra till med en lögn och säga att vi övade piaff hela tiden istället för 

att försöka skritta, men hi hi tro mig inte nä om de bara hde varit så väl,

blev mkt tripp idag och mkt släng med huvudet och herr grålle hmmmmm

matte hon grymtade lite på honom för han va lite lätt i rumpan idag.


Vi, JAG jobbade mkt med att få honom lugn, skritta i form och trava lugn och 

lyssna på mina halvhalter, blev mkt inlagda stopp (halt) och mkt sidvärtesflyttningar

just för att få honom att lyssna och coola ner sig lite.


Rundan blev väl lite si sådär idag men alla rundor kan ju inte gå

bra och smärtfria då kommer man ju inte framåt heller och har inget

att jobba med- och mot.


Imorgon blir det nog lite jobb i linan för den gråe (och ja inspänd)

så han får jobba lite och lugnt och INHÄGNAT!

Av Emelie - 23 april 2013 21:11

Ja dagen idag har fortsatt som igår, har dragit all tråd nu

och det nya grindhålet från paddocken till lilla hagen bakom stallet är färdigt och

användes idag, nu saknas det bara 6 plankor som ska upp runt gödselstacken,

men tråden är redan dragen så de är klart iallafall,

plankorna är bara för att göra det snyggare och mer enhetligt med paddocken.


Alla hästarna har idag fått gå i vars en hage, jag vet knäppt men Steelan

har ju gått själv nu ett tag då det närmar sig med stormsteg

och Pintor och gammeltanten har gått ihop men då hon ska besöka sin dejt snart vill

jag INTE hon ska skada sig nu innan så nu blir det till att behandla henne som finporslin

innan hon ska iväg;-) 

Den är hon så himla kär i min grålle med och jag vill verkligen inte hon rubbar sin

brunstcykel också ovanpå allt, man vet ju aldrig med fruntimmer.


Imorgon blir det att fortsätta plocka sten i hagen bakom stallet sen har jag gått över alla

vilket känns skön och ger mig tillfälle att kanske slappna av ngt innan allt händer.


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards