fullblodenicentrum

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Emelie - 5 april 2013 18:56

Ja idag i solskenet blev det en tur med herr grålle.

Vilken dag, märks att nu så är våren på gång, när jag satt i bilen och skulle

hämta barnen på dagis vid fyra visade temperaturmätaren hela 8 GRADER,

fick titta mer än en gång kan jag säga :-)


Åter till den jag skulle berätta kanske?? Herr grålle var de ja,

om han var pigg i förgår så var han laddad idag.

Jag älskar ju iof energin men ibland kan de bli lite väl även för mig.

Lite träningsvärk på insidan av låren hade jag redan och jag kan tänka mig att imorgon

är det inte mkt bättre.


Svårt att rida ihop en laddad häst, man vill ha framåtbjudning men även

respons när man ska samla in och får en lite mer fin rund form så de inte bara flyter ut,

och ja idag fick jag jobba med hela kroppen.


Passade på att "rasta" honom lite på några av raksträckorna,

i lite raskare tempo och som han njöt, då låg han minsann fint i handen herr grålle, hmmm !

Men jag kände de var inte lönt att samla ihop honom, bättre att låta honom gå i lite mer raskt tempo

och sen efterhand samla in honom, dumt att "bråka" i onödan. De kommer när han gått några dagar och

den värsta överskottsenergin lagt sig.


Blev bättre och bättre efterhand men mkt energi och han har ju en tendens att bli väldigt stark

ju mer kondition och styrka han får, så vi får jobba vidare MKT på samspelet, responsen

halvhalterna och ja ALLT   


I morgon blir det vila eller ev ngt lättare jobb, sen nya tag på söndag igen.


 



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards