fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Emelie - 9 april 2013 16:27

Iom fint soligt väder så putsat hästarna ute i naturen,

slipper ju städa undan allt hår, fast damen ifråga Klockan alltså, hon har

nästan fällt av all sin vinterskrud nu, lite kvar på halsen längs med mankanten och på ryggen

annars är de andra borta, ja lite i huvudet också.


Stod och putsade och filade på henne och hon älskar ju allt vad pyssel innebär

bara man klappar emellan så är hon jättenöjd.


Fick sin lunch efteråt och jag lät henne faktiskt gå ihop med Steelan

nu ieftermiddag för de går bra ihop de två och Steelan har suktat efter sällskap

och hon bryr sig inte om Klockan skulle ta ett skutt eller två bredvid henne.

Och Klockan är så snäll så hon gör inget mot Steelan heller, passar perfekt.


Kör en liten bildbomb på henne dagen till ära min fina lilla Klockan!


       

Här efter bestämde sig damen för att REN de ville hon inte vara så då gör man såhär istället, de är GOTT!

   

Nu så, nu är jag snart ren, eller ????????? Mmmmm gott var det iallafall, helt underbart !!!!


y          

Snygg är hon i all sin prakt, skitig som ren   


Av Emelie - 9 april 2013 12:33

men hur länge varar det måntro ???


Ganska skönt i solen så¨det blev borstning utomhus och så slipper man ju städa upp

allt j*kla hår då de fäller som tusan allihop här.


Något bättre bild än igår, men inga snygga uppställda bilder, hi hi hi.

Hon vill INTE vara modell!


   


Ursäkta den hemska manen men vi jobbar på att få lite ordning på den :-(

Av Emelie - 9 april 2013 11:16

Sagt och gjort!


Blev lastning för Klockan idag innan hagen som väntade,

gick faktiskt lite bättre idag, står visserligen fortfarande en liten stund på lämmen

men med betoning på liten stund ;-)


Fick så snällt traska in 3 gånger, och alla gångerna med stopp på lämmen,

undra varför egentligen ??? Hon är inte rädd och när hon kommer in står hon lugnt och still

och äter lite gott som belöning för att sedan lugnt backa ut igen.


Ja ja, jag är glad att vi gör framsteg iallafall   


Två heldagar kvar innan hon ska lämnas min lilla flicka,

känns alltid lite tomt när ngn åker även om de kommer tillbaka, 

tänk vad lätt man vänjer sig vid att ha dem vid sidan.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards