fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Emelie - 14 april 2013 21:36

 är saknad, bjuder er på två

bilder tagna morgonen hon åkte (fredags)


   


Får kanske inte pris för snyggt tagna kort men iallafall   

Av Emelie - 14 april 2013 21:21

Att den här lila fuxflickan har energi till många många hästar.

Har ju nu haft henne på box en fredags dvs bara två nätter och jag säger bara 

o my ......


Alltså jag skulle va det tänkt idag rida henne en sista gång men oj oj oj vad jag tog fel,

ändå gick hon i hagen hela dagen och tog inte in henne förrän nu ikväll och skulle 

rida men vilken skuttmaja jag har som sprudlade av energi


Så de blev till att frilongera henne i paddocken och visst rastade hon sig själv

till max, en avrastad något mer avslappnad häst som istället fick lite extra pyssel i form

av borstning och lite ansning på sina ställen så nu en

mkt snygg flicka som fick ställa sig i boxen för natten.


Tur det finns walker  så hon får göra av med det mesta av sin energi 

innan någon ska upp på henne.


Tänk vad jag har fått upp ögonen för walkern/skrittmaskinen, gud vad den hade

underlättat i många sammanhang och inte bara det hästarna bygger ju faktiskt

muskler när de går i dessa, tänk om jag ändå hade plats till en sån, hade räckt

med 4 hästars, hade inte behövt så stor som 6 hästar, glad för de lilla :-)


Ingen bild idag,då jag hade en mkt blöt häst med mig in i stallet

efter sin rastning i paddocken idag.

Av Emelie - 14 april 2013 19:35

Jag älskar denna skrikiga färg, många hatar den ;-)


Men fräsiga är hon iallafall lilla Steelan


 


Bilden togs igår, idag har hon luftat sig i solen.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards