fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Emelie - 17 april 2013 20:07

Det blev idag lite skutt för Pintor, och 

nu kan jag nog säga att han förstått det hela.


Började lite lagom med bom-bom-skutt


för att sedan utöka till

bom-skutt-skutt


och han skötte sig exemplariskt, så nu kanske man kan våga sig på att

ta sig an "riktiga" hinder från ryggen på honom.


KOmmer två små filmsnuttar på honom från ikväll,

så håll tillgodo.




Hi hi, ni ser kanske på sista, man tager vad man haver   

lat som jag var orkade jag inte gå och hämta mina andra kryss så plaststolarna som stod precis bredvid

de var så lockande att använda istället, de ska ändå bara till tippen.

Av Emelie - 17 april 2013 12:27

Hihihi, som rubirken lyder tänk om ordet OM bara hade funnits ibland.


Detta hade varit perfekt hemma OM

måtten varit 3x3 istället som är lägsta godkända mått till storhäst (9kvm)


Suck........!


http://www.blocket.se/vi/46336924.htm


Och ja tanten eller ska man skriva damen hon säger att de har mätt de till 270 cm

och kollar man på bilden så hur f*n ska de kunna mäta fel???

Fast jag tycker ändå de är lite lite konstigt, de fabriksgjorda/köpta är ju som minst

just 3 x 3 m, sen finns de ju såklart större också.


Tänk OM de varit så då hade vi sluppit bygga fixa jämna fylla och allt annat

skit som hör ett bygge till, bara jämna marken och montera ihop, 

SÅ SMIDIGT, kanske inte de snyggaste utseendemässigt men de skiter jag fullständigt i,

lite skrapande och ny målarfärg så gör det mkt.


Ja ja fortsätta drömma vidare...............  

Av Emelie - 17 april 2013 10:37

Hi hi hi fick ett mail från Wilmas fodervärd och självklart även en bild.

Måste man ligga mjukt, när man själv har en sån ullig mjuk TJOCK päls???


 


Gott att vila i solen oavsett tror jag, vad tror ni ????

Mysfaktor......

Av Emelie - 17 april 2013 10:29

Igår blev det åter en middagstur med herr grålle,

laddad, speedad ofantligt med energi.


Och tungan rätt i mun, vilken sörja det var på sina ställen

på grusvägen och de gällde hålla honom precis i spåret för annars sjönk 

hovarna igenom den mjuka grusen (läs sörjan istället)


Blev väldigt mkt småtjafs igår, hmmmm herr grålle ville inte alls som

jag ville, vadå måste jag gå på tygel och dessutom bära mig själv???

Kanske lite mitt fel också tror jag då tankarna var på lite annat håll 

i ärlighetens namn.


Blev övergångar, övade mkt på halt och halvhalter igår, 

visst han är duktig herr grålle men jag vill liksom han ska ta ett steg till 

i rätt riktning.............. skynda långsamt men ändå framåt så att säga.

Han KAN mkt mer än han vill visa ibland den där snyggingen bara så ni vet.


Idag blir det fram med bommarna igen, tror han tyckte det var lite lite

roligt sist när han äntligen fick fart och skutta över.

Allt för att få honom tycka det är roligt och få honom att förstå att bommar och små

kryss INTE är läskiga saker som kan bitas............  

Kommer försöka få med lite bilder på detta spektakel, lovar att återkomma med rapport och

bilder i mängder...........!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards