fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

om OM fanns

Av Emelie - 17 april 2013 12:27

Hihihi, som rubirken lyder tänk om ordet OM bara hade funnits ibland.


Detta hade varit perfekt hemma OM

måtten varit 3x3 istället som är lägsta godkända mått till storhäst (9kvm)


Suck........!


http://www.blocket.se/vi/46336924.htm


Och ja tanten eller ska man skriva damen hon säger att de har mätt de till 270 cm

och kollar man på bilden så hur f*n ska de kunna mäta fel???

Fast jag tycker ändå de är lite lite konstigt, de fabriksgjorda/köpta är ju som minst

just 3 x 3 m, sen finns de ju såklart större också.


Tänk OM de varit så då hade vi sluppit bygga fixa jämna fylla och allt annat

skit som hör ett bygge till, bara jämna marken och montera ihop, 

SÅ SMIDIGT, kanske inte de snyggaste utseendemässigt men de skiter jag fullständigt i,

lite skrapande och ny målarfärg så gör det mkt.


Ja ja fortsätta drömma vidare...............  

 
 
Ingen bild

Marie

19 april 2013 11:36

Aha, undrade hur du gick plats med alla dina hästar!! Har du uteboxar? Kram Marie

Emelie

19 april 2013 16:40

Har lösdrift som lilla Candy och "gammeltanten" gick i, nu är Gammeltanten i Klockan box tills hon kommer tillbaka och Wilma är hemma så hon har sällskap ute ;-)

Hi hi vi ska bygga men de hade ju underlättat med "fabriksfärdigt" helt klar :-)

Kram Emelie

 
Ingen bild

Marie

22 april 2013 16:09

Aha!! Ja man får pussla ihop pållarna så gott det går :-) Vi ska bygga ett tak/vindskydd i sommar så dom kan skula när det regnar och blåser som värst här på vintern, ja även resten av året oxå för den delen ;-) Sen hoppas jag på att min sadelkammare blir färdig, varit pågående bygge länge nu.. Finns många OM hör oxå :-)

Emelie

22 april 2013 17:23

Hihi, ja man får de ;-) Tur de gillar olika de där pållarna, men ngt jag gillar mer och mer så är det uteboxar faktiskt.

Ja vindskydd är bra året runt, bra för dem på vintern med regn/snö och blåst och på sommaren för att fly undan värsta solen :-)

Tur det inte bara är en annan som har OM här hemma ;-) Ha ha ha. Stackars gubbar egentligen, min han får bara mer och mer jobb åt mig och pållarna, men så är det ha ha tant hemma och hästar på köpet ;-)

Kram Emelie

PS Lycka till med bygget ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards