fullblodenicentrum

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Emelie - 18 april 2013 15:07

Hmmm ja så trevlig eller hur och otroligt lätt 

att som rubriken lyder, gräva i berg   


Vi har överallt berg under oss, vårt hus är byggt på berg, vi har mängder med berg runtomkring

oss och de är så trevlig när man ngn gång ska ge sig på att tex slå ner stolpar,

gräva ett håll osv. Ett rent slitgöra.


Ska "möblera" om lite vid stallet, bakom och vid gödselstacken göra ny ingång till hagen bak stallet

och göra passagen mellan den lilla paddocken och gödselstacken bättre.

Så det började med lite grävande, och på de gamla viset med en skyffel,

ja slita fick jag göra där blev jag varm några gånger om men långt om länge fick

jag ner de TVÅ stolparna som skulle stå vid gödselstacken.


Nu återstår BARA två till som ska ner i marken och en som ska bytas ut

vid grinden mot huset.

Elen ska dras om, helst innan lilla Wilma kommer hem och de ska sättas tre

trådar uppe vid stallet, där de nu bara är två, allt för att minimera risken för 

eventuell smitning av den lilla, fast någon smitare är hon inte men man kan

ju aldrig vara så säker, bättre att vara på den säkra sidan, särskilt som hon senare

kommer gå hage i hage med Steelan och hennes föling, hur nu de ska gå ????


Annars händer inte mkt, ligger på latsidan med ett sjukt barn hemma så inte så

himla mkt man kan göra *suck* och jag som skulle ha barnfri dag imorgon, ack ack!

Mamma min kanske kan ställa upp och passa den lilla en stund så jag iallafall kan komma ut en

tur på herr grålle som idag har sin vilodag föresten.


Gud vad lite hösilage det går åt nu, märks att de BARA är 3 hästar hemma och inte FEM

som innan och betydligt lugnare runt huset också.


Känns tomt, väldigt tomt, tur Klockan snart kommer hem igen förhoppningsviss

och lilla Candy kommer jag göra en snabbvisit hos på söndag när jag ska ner till

Jägersro och kolla in löpen på söndag, ska bli spännande att få se sin andelshäst starta.

Av Emelie - 18 april 2013 10:01

Får väl ta och lägga in en bild på mammas nya häst

Eng Fullblod född 2010

Heter Cajun Lodge, jag kallar henne Cajun och mamma kallar henne 

"danskan" hon är importerad från Danmark, därav de smeknamnet.


Är för tillfället ståendes på Stall Kilhult där hon ska betäckas med

Rambo 910, samma hingst som Steelan blev betäckt med förra året

och som snart ska föla.....jippi....


Bjuder på en bild på Cajun och Mamma


 


Mamma fick sin drömhäst tillslut   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards