fullblodenicentrum

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Emelie - 13 april 2013 14:16

Ja det var vad vår runda idag handlade om i de stor HELA.

Mkt övning på övergångarna idag, dels för att stärka det, dels för att

få honom mer uppmärksam på mig och få honom lyssna HELA tiden.


O vilken härligt samlad galopp han bjöd på idag, fast han ställde upp

bra på de mesta jag krävde av honom idag, vi övar ju mkt på det här med halt och 

grån samlad galopp till halt med tre  halv om halvt trav/skritt steg, 

MKT STOLT, dock orkar han inte riktigt hålla formen,

men ska tilläggas att detta över vi på ute på grusvägarna bara det

gör det mkt svårare än i ett ridhus både med rakriktning och samling och

de att när han ser en raksträcka så blir han lite ska vi säga

EXTRA glad???? Hi hi hi.


Fick en vilodag igår och de gjorde nog honom gått efter passet med 

galoppen i uppförsbacke.


Blev lite trav i uppförsbacke idag också men annars bara 

dessa övergångar till "förbannelse" men någon gång hoppas jag att jag har 

igen jobbet med det.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards