fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Emelie - 6 april 2013 21:06

Snygge herr grålle

han som är så rädd för bommar, och tycker de är läskiga saker

ja han fick också träffa på dem idag  


De tog lång tid innan han ens gick när för att kolla in det, stod på håll och bara frön och frustade

men skam den som ger sig långt om länge gick han fram och kollade in de hela och

rätt som de va tog han ett skutt över, snacka om att förvåna mig.


Sen va det bara upp med kameran i all hast och fota, detta var jag ju

tvungen att få på bild. Så här är han, och ja han tog faktiskt skutt över, matte stolt  


     


Hi hi kanske en hopphäst iallafall ?????

Av Emelie - 6 april 2013 21:01

När bommarna ändå var framme fick

även lilla Klockan skutta lite, dock tittade hon väldigt stort innan hon vågade sig fram,

men väl framme och efter att ha kikat in dem så var det inga problem att skutta över,

eller kanske ska skriva ta ett lite extra högt kliv bara   


     

All bomträning är bra även om det inte innebär just skutt eller hopp över :-)

Av Emelie - 6 april 2013 20:42

Istället för longering och lite ridning i skritt så

 blev det fram med lite bommar och lite skutt istället

och jag tror det uppskattades, denna lilla donna hon skuttade minsann både över 

bommarna och emellan :-) Busflickan, kanske ska bli smeknamnet istället ??


       


Ursäkta de suddiga bilderna, min kamera (och jag) hann inte riktigt med   

Inga höga höjder precis men de räcker för att få upp flåset, tro mig.

Av Emelie - 6 april 2013 20:35

Nu är det nedräkning på allvar

Steelan idag på dygn 300

självklart bild på magen dagen till ära   


   

Av Emelie - 6 april 2013 12:47

Skönt väder idag också, detta kan man lött vänja sig vid.


Steelan är idag på 300 dygn, och jag skriker ut JOOOHOOOO !!!!!

Märks de börjar bli trångt i magen, ser ut som en stor stor boll,

när hon kommer gåendes mot en. Sen gillar hon inte riktigt längre de där sparkarna från fölis

i magen men det vem sen man själv gick med tjock mage att de där sparkarna mot slutet,

de kändes faktiskt ganska mkt.


Alla pållarna verkar trivas på dagarna ute täcke, såklart ska de få lufta sig lite i solen,

äter inte lika mkt längre och de är med ett tecken på att de blir varmare.


Pintor lika vild och busig idag trots den något tuffare turen igår,

så helt ur kondition är han inte herr grålle.


Pratade med en hingsthållare igår ang Klockan,

och hingsten jag från början egentligen ville prova är sänd till Danmark,

så nu börjar jag fundera om lite, får väl återkomma om detta när jag bestämt mig.

Börjar bli dags att skicka henne om jag nu ska, hmmmm får tankeverksamheten gå igång igen   


Och ang "gammeltanten" väntar jag fortfarande på att Lambo ska komma ut på språngrullan,

hingsthållarna har verkligen inte brått denna säsong, blir sämre och sämre tycker jag, mkt dåligt!


Tänkte jag skulle plocka fram lite bommar idag och låta Candy öva lite med dem, får se om herr grålle

är på humör även han för de, han tycker ju de är sååååååå himla läskigt med stockar, pinnar, bommar

ja allt konstigt som innebär att "de är ivägen för hans spår"

Hopphäst ????? Nja inte som de ser ut idagsläget iallafall, tur han har väldigt trevlig sida och ett 

kanonsteg annars vettitusan (läs nu detta med glimten i ögat gott folk!)


Hunnit gå igenom en hage och fixat till stängsel och tråd, nu ska bara de återstående också

kollas igenom och lagas de som behövs.


Min lilla tvååring lyckades ihop med gammeltanten möblera om bland stolparna i paddocken igår

så nu har jag lite jobb framför mig med det, tur så hände inte allt för mig med dem, den som fick mest

var såklart gammeltanten som skrapade upp lite på bakbenet och fick ett sår, förmodligen trampat

sig själv i samband med detta. Tror det va lite bus och att de inte riktigt i tid hann bromsa och min lilla är ju

ganska snabb i vändningarn, ja ja ja, vad vet jag ???? Kan bara gissa då jag inte såg detta själv *suck*


Jag är glad att de inte va värre iallafall, lite sår de kan vi tåla så tur i oturen så att säga.


Ska försöka lasta pållarna imorgon innan de släpps ut i hagen,

alltid nyttig träning för ALLA!! (undantag Steelan såklart med sin mage)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards