fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Vad blir det för dag idag????

Av Emelie - 6 april 2013 12:47

Skönt väder idag också, detta kan man lött vänja sig vid.


Steelan är idag på 300 dygn, och jag skriker ut JOOOHOOOO !!!!!

Märks de börjar bli trångt i magen, ser ut som en stor stor boll,

när hon kommer gåendes mot en. Sen gillar hon inte riktigt längre de där sparkarna från fölis

i magen men det vem sen man själv gick med tjock mage att de där sparkarna mot slutet,

de kändes faktiskt ganska mkt.


Alla pållarna verkar trivas på dagarna ute täcke, såklart ska de få lufta sig lite i solen,

äter inte lika mkt längre och de är med ett tecken på att de blir varmare.


Pintor lika vild och busig idag trots den något tuffare turen igår,

så helt ur kondition är han inte herr grålle.


Pratade med en hingsthållare igår ang Klockan,

och hingsten jag från början egentligen ville prova är sänd till Danmark,

så nu börjar jag fundera om lite, får väl återkomma om detta när jag bestämt mig.

Börjar bli dags att skicka henne om jag nu ska, hmmmm får tankeverksamheten gå igång igen   


Och ang "gammeltanten" väntar jag fortfarande på att Lambo ska komma ut på språngrullan,

hingsthållarna har verkligen inte brått denna säsong, blir sämre och sämre tycker jag, mkt dåligt!


Tänkte jag skulle plocka fram lite bommar idag och låta Candy öva lite med dem, får se om herr grålle

är på humör även han för de, han tycker ju de är sååååååå himla läskigt med stockar, pinnar, bommar

ja allt konstigt som innebär att "de är ivägen för hans spår"

Hopphäst ????? Nja inte som de ser ut idagsläget iallafall, tur han har väldigt trevlig sida och ett 

kanonsteg annars vettitusan (läs nu detta med glimten i ögat gott folk!)


Hunnit gå igenom en hage och fixat till stängsel och tråd, nu ska bara de återstående också

kollas igenom och lagas de som behövs.


Min lilla tvååring lyckades ihop med gammeltanten möblera om bland stolparna i paddocken igår

så nu har jag lite jobb framför mig med det, tur så hände inte allt för mig med dem, den som fick mest

var såklart gammeltanten som skrapade upp lite på bakbenet och fick ett sår, förmodligen trampat

sig själv i samband med detta. Tror det va lite bus och att de inte riktigt i tid hann bromsa och min lilla är ju

ganska snabb i vändningarn, ja ja ja, vad vet jag ???? Kan bara gissa då jag inte såg detta själv *suck*


Jag är glad att de inte va värre iallafall, lite sår de kan vi tåla så tur i oturen så att säga.


Ska försöka lasta pållarna imorgon innan de släpps ut i hagen,

alltid nyttig träning för ALLA!! (undantag Steelan såklart med sin mage)

 
 
Cicci

Cicci

6 april 2013 14:46

Wow här händer det Saker :P

Ja det där med hingst är inte bara o ta första bästa inte :) man grunnar sig blå på det ;)
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

6 april 2013 16:01

Alltid på ett ställe med djur ;-)
Hi hi du vet ;-)

Mmmm inte lätt att välja precis, inom fullbloden mkt att fundera på; stam på hingst och mamma, hur de sprungit, hcp osv, och jag är inte precis jättekunnig där, har mer koll på halvbloden meeeeennnnnn jag lär mig :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards