fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Emelie - 7 april 2013 11:42

Ja så kan man väl sammanfatta dagens lastning.

Den som trixat lite sist lilla Candy hon gick rakt in idag och dessutom tre gånger,

mkt duktig flicka, och som vanligt massor av beröm och godis.


Pintor fick gå in en gång med sällskap av mig sen fick han snällt traska in två

gånger själv och faktiskt gick de bra, dock var han kanske lite väl snabb ut igen, men jag hade med 

lätthet hunnit stänga bommen bakom honom iaf.


Leonore ja hon fick gå in två gånger själv dock fick jag pusha på henne lite

men vad gör det, stod lugn och fint väl inne så massor av beröm och såklart godis och klapp 

på halsen, sen såg hon ganska nöjd ut!


Klockan, ja hon gick först in halva vägen direkt, beröm såklart (små steg med henne)

men sen va det stopp. Hon ville inte, så då fick de bli

trötta ut metoden, JAPP!!!!


Långt om länge efter att ha stått och hängt på lämmen så gick hon in, och så gjorde hon faktiskt hela

två gånger till efter det. Och hon är inte rädd tro mig bara väldigt envis liten dam ibland.


Ändå nöjd faktiskt med morgonens övning för pållarna.

Tror jag ska ta Klockan nu några dagar på rad så att de "sitter" lite bättre.

Men hon har nu iallafall förstått att hon ska backa ut, och jag tror det gör mkt

att hon är så lugn nu även om hon inte direkt sammarbetar med att gå in direkt :-)


Mina älskade på vänner   

Av Emelie - 7 april 2013 08:29

nnnnneeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!


Vaknade och gick ut till pållarna innan i morse och vad skådar mitt öga???

Snö som ligger lite lätt på marken, stor suck faktiskt.


Nu kollar jag ut och ser att ja det snöar, eller kanske ska skriva

snöblandat regn men de lägger sig på marken som snö.


Precis när både man själv och hästarna fått lite vårkänslor så kommer

detta bakslag, usch fy och blä vad trist.


Nu hoppas jag solen kommer fram, graderna stiger ngt och att detta vita

hemska täcke behagar försvinna under dagen!


Nähä om man skulle ge sig ut då kanske, inte sitta här hela dagen.

Mkt som ska göras idag..


Fick faktiskt fixat staketet i paddocken igår, och satt ny tråd och isolatorer och 

stolparna är uppe de som gick att räddas och övrigt är nytt.


Hade såklart min lilla som hjälpreda igår, hi hi då tar allt en aningen längre tid

men vad gör det, bara det blir gjort :-)


Sol snälla SNÄLLA SNÄLLA kom fram ...............!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards