fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Emelie - 26 april 2013 20:52

Tog några bilder på gammeltanten i de nya täcket, men 

tro inte att hon stod modell, nej nej då springer vi lite istället,

matte de va väl precis de jag skulle göra ???? INTE ????

Hmmmm


     

Av Emelie - 26 april 2013 20:36

Ja min mamma, eller mormor som jag tilltalar henne, kom en runda

nu i eftermiddag kollade in Steelan lite och sa

"hon får ABSOLUT INTE ha täcke på sig om du inte har hundra koll på henne,

en flling kan fastna i bensnöret och tänk om hon fölar på natten"

och dessutom "ja du MÅSTE direkt sätta upp en extra tråd emellan henne och Leonore

så fingen inte kan komma in i fel hage, då kommer du ha hästar

överallt och med all säkerhet en tokig mammahäst"


Jag undrar om hon är mer nervös än mig, kan ju nästan tro det, och hon som hållt på

så mkt med avel, herregud säger jag INGEN fara alls, de går bra.....!


Hennes minspel när hon tittade på mig sa mig 

"jag vet bäst" Ja ja mammor vet nästan alltid de bästa, men bara nästan   


Jo de jag skulle ha fram var att när mamma börjar prata såhär då måste en fölning var NÄRA,

annars hade hon varit lite mer "försiktig" om hon nu kan de, hi hi hi,

NÄ mamma är bra att ha och bolla med helt klart!


Har varit iväg och hämtat halm idag å nu är Steelans box nyhalmad och ett

gigantiskt tjockt lager så nu kan ta mig tusan fölis komma när den behagar, gärna SNART!


Såklart blev det en tur inom Hööks när jag ändå var i krokarna och fick köpa ett 

regntäcke med fleecefoder till gammeltanten och nu ikväll fick hon prova det oxå, satt

som en smäck och tjusig blev hon.


Ingen ridning på Pintor, han har vridit sin framsko lite och behöver skos om

och jag ska med honom till hovis på söndag morgon 08 ingen sovmorgon där inte.

Sen är han redo igen, och de behöver han.


Har blivit helt tokig här hemmabland flickorna, gnäggar, skuttar bockar och lever rövare,

biter och beteer sig allmänt som en kille med VÅRKÄNSLOR i SVALL

har försökt förklara för honom att de liksom inte är ngn ide då han saknar de viktigaste 

men de örat hörde inte han på.


Gräset har så smått börjat komma upp i hagarna lite o så härligt.


Klockan är det bra med, pratade en liten stund i telefonen om henne, ska kollas för hingsten imorgon

så får vi se om hon slår honom ifrån sig eller ej. Har bestämt mig för att hon kommer stå kvar

till 17 dygns kollen så hon slipper åka skyttetrafik. Hon verkar trivas och blir

väl omhändertagen så de känns ändå okey, fast man saknar henne och hennes mys.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards