fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Emelie - 12 april 2013 20:01

När jag ändå var ute på vägarna idag passade jag på

att besöka Emma, tack för kaffet och pratstunden idag och

titten på dina helt underbara små

småttingar;-)


Fick ju kolla in hennes två godingar efter Homme d´ Honneur

och vilka små sötingar, jag trodde inte jag kunde bli mer fölsjuk,

men oj vad man längtar efter en "egen" liten gobit här hemma.


Så små och söta och sååå härligt mjuka och gosiga, mmmmm!


Nu gör jag ett skutt i inlägget här, väl hemma med barnen som varit på dagis idag,

så fick jag en såååå trevlig syn, steelan som jag nu äntligen fått upp putsen på hon hade idag

tackat mig genom att rulla sig i värsta plaskpölen i paddocken, oooooooooo va

trevligt och man blir ju så lycklig.............not! :-(


Lilla Candy ska få komma in på box inatt, undra hur det ska gå

lite snäll introduktion för henne innan hon ska iväg, och ang det så fick jag ett 

samtal igår, och ja den lilla hon ska ner nu någon av dagarna som kommer.

Usch jag har ju velat detta och väntat på detta men blev liksom ändå ett uppvaknande

nu ska även denna lilla flicka flytta och uppleva något nytt i sitt liv.

Självklat ska det bli mkt roligt att få följa henne och se om hon kan göra ngt bra av de hela

men samtidigt har hon ju en plats i mitt hjärta den lilla

fuxflickan, ilbattingen, hoppetossan, och alla andra

smeknamn hon fått under tiden här ;-)


Vi får hoppas det blir något bra av detta det är min tanke och FÖRHOPPNING!

Tror herr grålle också kommer sakna henne, han har ju liksom agerat 

fostrare till henne sen hon hem hit kom.


Jaja jag vet var hon står så jag kan ju hälsa på henne när man ändå

är i krokarna som man är ibland till gubbens förtret kanske ??? ;-)

Ja ja nått kul får man ju ha i livet............



Av Emelie - 12 april 2013 18:57

Jaha då har man lämnat lilla Klockan hos sin dejt för året.

Lite snyft såklart när man ska lämna iväg sin lilla bebis och släppa all kontroll

till någon annan.


Skulle kollas på måndag så får vi se efter det, kommer

om allt går bra plocka hem henne när hon gått ur brunst.


Fixade det sista i stallet nu när jag kom hem och gud vad tomt det kan bli med en

häst mindre, man kan ju egentligen tycka att en häst mer eller mindre inte gör någon skillnad men

det gör det helt klart!


Blir nu en lång lång väntan tills hon kommer hem igen *snyft*

tänk att man kan vara så blödig när det gäller sin häst ????


Tjusig va hon iallafall pållan när jag lämnade henne och hon var så otroligt söt där hon stod i sin

box och som boxgranne fick hon en liten gobit till föling, storleksskillnaden 

ha ha ha fick mig att skratt gott, såååå otroligt sött.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards