fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Underbara mjuka fölpäls

Av Emelie - 12 april 2013 20:01

När jag ändå var ute på vägarna idag passade jag på

att besöka Emma, tack för kaffet och pratstunden idag och

titten på dina helt underbara små

småttingar;-)


Fick ju kolla in hennes två godingar efter Homme d´ Honneur

och vilka små sötingar, jag trodde inte jag kunde bli mer fölsjuk,

men oj vad man längtar efter en "egen" liten gobit här hemma.


Så små och söta och sååå härligt mjuka och gosiga, mmmmm!


Nu gör jag ett skutt i inlägget här, väl hemma med barnen som varit på dagis idag,

så fick jag en såååå trevlig syn, steelan som jag nu äntligen fått upp putsen på hon hade idag

tackat mig genom att rulla sig i värsta plaskpölen i paddocken, oooooooooo va

trevligt och man blir ju så lycklig.............not! :-(


Lilla Candy ska få komma in på box inatt, undra hur det ska gå

lite snäll introduktion för henne innan hon ska iväg, och ang det så fick jag ett 

samtal igår, och ja den lilla hon ska ner nu någon av dagarna som kommer.

Usch jag har ju velat detta och väntat på detta men blev liksom ändå ett uppvaknande

nu ska även denna lilla flicka flytta och uppleva något nytt i sitt liv.

Självklat ska det bli mkt roligt att få följa henne och se om hon kan göra ngt bra av de hela

men samtidigt har hon ju en plats i mitt hjärta den lilla

fuxflickan, ilbattingen, hoppetossan, och alla andra

smeknamn hon fått under tiden här ;-)


Vi får hoppas det blir något bra av detta det är min tanke och FÖRHOPPNING!

Tror herr grålle också kommer sakna henne, han har ju liksom agerat 

fostrare till henne sen hon hem hit kom.


Jaja jag vet var hon står så jag kan ju hälsa på henne när man ändå

är i krokarna som man är ibland till gubbens förtret kanske ??? ;-)

Ja ja nått kul får man ju ha i livet............



 
 
Cicci

Cicci

12 april 2013 20:52

Va ?? Va sker ???
Hahah är jag inte med alls nu!? :/
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

12 april 2013 21:35

Hi hi hi, när jag ändå skulle lämna Klockan idag passade jag på att hälsa på en kompis som fått två små föl och var ju bara tvungen att klappa och mysa lite med de små liven ;-)

Om det var Candy du syftade på så ska hon ner till Jägersro och ställas i träning :-)

Kram Emelie

 
Emma

Emma

12 april 2013 22:48

Tack själv! Hoppas inte du fick sår i öronen, haha :D

http://www.stallvozz.se

Emelie

13 april 2013 10:55

Hahaha, nej nej bara roligt att få lufta sig lite, komma hemifrån och prata lite ;-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards