fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Kan, kan inte, VILL INTE

Av Emelie - 7 april 2013 11:42

Ja så kan man väl sammanfatta dagens lastning.

Den som trixat lite sist lilla Candy hon gick rakt in idag och dessutom tre gånger,

mkt duktig flicka, och som vanligt massor av beröm och godis.


Pintor fick gå in en gång med sällskap av mig sen fick han snällt traska in två

gånger själv och faktiskt gick de bra, dock var han kanske lite väl snabb ut igen, men jag hade med 

lätthet hunnit stänga bommen bakom honom iaf.


Leonore ja hon fick gå in två gånger själv dock fick jag pusha på henne lite

men vad gör det, stod lugn och fint väl inne så massor av beröm och såklart godis och klapp 

på halsen, sen såg hon ganska nöjd ut!


Klockan, ja hon gick först in halva vägen direkt, beröm såklart (små steg med henne)

men sen va det stopp. Hon ville inte, så då fick de bli

trötta ut metoden, JAPP!!!!


Långt om länge efter att ha stått och hängt på lämmen så gick hon in, och så gjorde hon faktiskt hela

två gånger till efter det. Och hon är inte rädd tro mig bara väldigt envis liten dam ibland.


Ändå nöjd faktiskt med morgonens övning för pållarna.

Tror jag ska ta Klockan nu några dagar på rad så att de "sitter" lite bättre.

Men hon har nu iallafall förstått att hon ska backa ut, och jag tror det gör mkt

att hon är så lugn nu även om hon inte direkt sammarbetar med att gå in direkt :-)


Mina älskade på vänner   

 
 
Cicci

Cicci

7 april 2013 18:30

Det tar Sig :D

Haha här har vi inte ens kommit till skott med den träningen :S jaja ... Det hinns väll me :P
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

7 april 2013 18:58

Hi hi jag ska ju snart börja köra lite mer med dem därav träningen nu igen ;-)

Att man börjat fundera på det är ett steg fram iaf ;-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards