fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 16 april 2013

I telefon.........

Av Emelie - 16 april 2013 17:36

har jag blivit pratandes i eftermiddag.


Candy har idag blivit longerad i galopp i stora volten och sen har hon fått 

gå i walkern vilket gick väldigt bra.


Fick sin chock för dagen när hon sedan skulle bli duschad och de gick väl lite si så där

och detkan jag tänka mig men nyduschad och shamponerad och fällt mkt vinterpäls

vilket var välbehövligt.


Tänkten är att hoppa upp på henne imorgon eller på torsdag och rida henne då,

hon hade väldigt stora ögon idag när hon fick se massa travhästar komma springandes,

hi hi hi ja inte har vi det  iskogen iallafall, mkt är hon van vid men där händer ju mkt 

på alla håll och kanter och samtidigt, så jag tror lilla Candy med all sannolikhet kommer sova väldigt 

GOTT INATT :-)


Pratade även med hingsthållaren där klockan står och igår blev hon undersökt i seminspiltan och

de gick ganska bra tog en stund men hon var lugn iallafall, stor häst som ska in

i en liten smal spilta och dessutom någon som "rotar" i baken på en kan ju få vilken häst som

att reagera när det är första gången.


Ska få hälsa på hingsten varannandag så får vi se när hon visar intresse, ska bli spännande 

att följa detta "påhitt av mig" som gubben uttryckte det bara för att han skulle säga ngt tror jag :-)

 
 
Cicci

Cicci

17 april 2013 07:57

Åh , ja det kommer nog ta ett tag innan Lilla candy "landat" . :)
Fick nästan en bild av händelsen på henne när de andra hästarna kom :P

Hahah ne fy :O Men klocka då !! :) vilken värld vi lever i o vilka idéer vi har i något som hästarna själva skött i flera hundra åt :P . Jag hoppas hon finner intresse för honom !! :D

Hoppas du/ ni får en superdag idag :)
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

17 april 2013 08:42

Hi hihi, jag drömde hon skickat av ryttaren i volten förra natten för hon kan ju busa till det ibland, ja ja. Jag tror/hoppas det kommer gå bra för henne. Ska ner och kika till henne redan på söndag :-)

Ja ang Klockan så har de naturlig betäckning inom fullblosaveln men vet kollar ju henne.

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards