fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Emelie - 23 juni 2013 09:48

Ja när jag hämtade in grålle från hagen igårkväll såg jag att han tappat en

baksko igen, känns som att de är stående nu när det gått några veckor.

Sko oftare helt enkelt!


Så lite omplanering gällande ridningen såklart, blev en tur på den nerlagda järnvägen 

som bitvis är mjuk med sandbotten och på vissa ställen gräsunderlag.


Blev ett ganska jobbigt pass för herr grålle, mkt trav varvat med frisk galopp

så han fick upp flåset rejält grålle fast inte misstyckte han för de, nej då.


Kändes fin och fräsch helt tiden och de känns skönt. På hemvägen passade vi på att trava över lite

kavaletti idag IGEN, känns som att vi maler detta till förbannelse men skam den som ger sig.


Efter att ha beklagat mig för Emma via mail att grålle är så rädd för de där bommarna

så tror ni inte att han travar så fint klokrent över som om han inte gjort annat, med samma

bjudning HELA tiden och inte en uns tvekan, så min tanke är lite att han var "uppe i varv"

efter att ha fått galoppera i lite friskare tempo och på så sätt va han lite mer pigg alert och

inte den tvekan, rätt fel i mitt tänk ?????


De flesta taggar ju till lite om man låter dem gå iväg i lite friskt tempo i galoppen,

fast inte alla såklart men grålle fungerar lite så, (fast han inte sprang bra i löpen)

Kanske har jag hittat ett knep ?????


Duktig var han iallafall, och nu låg det faktiskt 5 kavalettibommar efter varandra

och han gjorde det så galant så jag sken nog ikapp med solen om solen hade behagat visa sig

igårkväll   


Dottern fick skritta av honom och så var hennes kväll också gjord, fast in mot stallet

var de två så lökar som satt i sadeln, båda lika stolt och med världens leende,

små söta skruttor.


       


Tror ni jag fick den där knoppen att ligga????? nej nej låg ner ett tag men så fort han skakade

på huvudet eller så åkte knoppnen rakt upp igen, sabla s**t. Hmmm måste träna på de där

flätorna nu igen, var ju inte direkt igår jag stod och flätade.


Tjusig är han iallafall herr grå   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards