fullblodenicentrum

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Emelie - 7 juni 2013 16:54

Blev en solig förmiddagstur med herr grålle idag,

mina ben de har fått jobba idag.


har bytt foder helt till havrefritt men herregud, känns ungefär som

att rida ett slött halvblod nu, jisses vad jag saknar min trippepelle nu.


Låter honom jobba lite mer nu, inte lika mkt med långa tyglar längre, mer travjobb och

som avslutning på de hela fick han skutta över krysset några gånger med mig.


Ha ha ha, ingen fart fram precis och stanna precis framför för att avsluta med ett

jättehopp, ja ni kan själva föreställa er hur det såg ut :-/

Sista gången blev det faktiskt någorlunda bra trav mot hindret men det märks att han inte riktigt

litar på att han KAN när man sitter på, går jag vid sidan som igår hoppar han utan att tveka.


Får jobba lite på de där med hinder och bomba hnom lite mentalt med positiv feedback när han hoppar

så ska det väl gå vägen någon gång, men tänk JAG har hoppat grålle för första gången.

LYCKLIG!!!!


   


Bilder från vår tur i skogen idag.

Av Emelie - 7 juni 2013 11:48

Ingen hämtning av Klockan idag,

(jag suckar väldans högt ska ni veta)


Kommer kollas på måndag av vet,

varför ??? Ja du förmodligen för få dagar idag då 17 dygn är i helgen.


Väldigt frusterarna då jag har en fullspikad vecka, och jag

VILL HA HEM HENNE!


Jg vet inte deras fel men när man är inställd på en sak och efter så lång tid utan henne

så blir man ju så totalt frustrerad, iaf jag.


Hmm försöka omplanera litegrann om det går, men inte lätt

kommer bo i min bil nästa vecka mellan mina nätter och sömnen ja den får väl

utebli en dag el två IGEN.


Ja det märks kanske men både irriterad och frustrerad på samma gång

och jag är inte den som håller allt inom mig, nä de liksom kokar över.


Tur jag har min jobbhelg så tankarna är på lite annat håll.


Av Emelie - 7 juni 2013 10:05

Ja herregud vad jag är nervös nu,

vet kommer vid 11.00 idag och ska kolla

KLOCKAN.....


snälla snälla snälla SNÄLLA !!!!!

Låt henne vara dräktig så jag kan få hämta hem henne IDAG

och inget mer strul med två ägg osv....



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards