fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Emelie - 11 juni 2013 15:48

Ja vad har jag gett mig in på ?????

Tur inte gubben min vet alla mina påfund/påhitt och allt med

hästar hit och dit köra lämna hämta osv.......


Idag har jag äntligen blivit färdig att köra iväg allt skräp efter stallstädet

till tippen så nu börjar vi samla nytt........ blir ju så med

plast, foderpåsar osv.


Inhandlat kraftfoder idag och även några extra påsar som Steelan och Lilleman

ska få med sig när de åker imorgon, hur sk ajg klara mig utan en liten fölis att

klappa/mysa med ????


Nya halmbalar är bokade och ska hämtas imorgon då jag ändå är ute på vägen och kör med släpen,

tar dem på vägen hem från seminstationen.


Nya höbalar ska oxå komma hem, plockar inte hem så många åt gången då jag bara får in 2 i uthuset

tyvärr hmmmm tur jag har hösilage i vanliga fall och slipper detta bekymmer med höförvaring,

kanske kan trycka in tre balar men halmen ska oxå få plats och dessutom kan de ju vara ganska

bra om man kan röra sig lite där inne oxå :-)


Transporten förbered och halmad till de två imorgon, kommer köra tidigt, hoppas slippa

den värsta trafiken samt "hinna" tillbaka och hämta barnen på dagis i rätt tid,

kan bli lite tight men vad fasen, under tidspress så går ALLT !


Grålle som agerar första vakt till Steelan och fölis kommer förmodligen bli helt tokig

när de åker, hoppas han landar snabbt igen.


Kollade herr grålle på viktbandet igår, jag som tycker han är mager och det ÄR han faktiskt

väger hela 503 kg enligt bandet, när han kom för ett år sedan så vägde han knappt 440 kg

och nu har han tappat lite ändå tyvärr då flickorna brunstat till höger och vänster.

Synd jag inte vägde han när han var som finast nu tidigt i våras. :-(


Steelan är rund och fin verkar kunna hålla sin fina form trots att hon ger di till Lilleman

fast sen går hon på väldans mkt mat både i grovfoder och kraftfoder.

Knappt man vågar tala om hur mkt hon eg fast hon äter med god aptit och visst Lilleman

han käkar lite han oxå, el snarare ganska mkt nu.


Leo och Wilma ska förhoppningsvis flytta till den andra sommarhagen nu i veckan,

ska imorgon handla de sista som saknades, hade inte allt hemma tyvärr.

Dragit ny tråd och den gamla är bortplockad, nya stolpar på några ställen så nu är den snart färdig för

hästsläpp, så den de går i nu får vila lite och gräset får växa till sig igen.


Gubben och döttrarna byggde färdigt de två kortare hinderstöden och såklart skulle ju

inte han göra så "enkla" som en annan nä då duktig skulle han vara och snyggt skulle det bli,

suck dessa gubbar, men visst fint blev det och nu har jag fyra färdiga hinderstöd så

jag gnäller eg inte   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards