fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Emelie - 14 juni 2013 17:22

Jag skulle varit på vägen idag rullandes men så blev det inte,

inget blev som jag planerat idag och så är det väl när man har med djur att göra.


Jag hoppas jag kan släppa "bomben" inom kort ändå men ni får vara så snälla och

vänta lite längre alla läsare, sorry!


Saknar verkligen en liten fölis som gnäggar åt en i tid och otid, och få pussa och

kela lite, tänk vad snabbt man saknar det man hade när de är borta.


Cajun (mammas häst) kollades i måndags på dygn tror de var 36 något sånt, fanns en

blåsa, navelsträng och allt men den var lite skröplig såg inte riktigt kry ut tyvärr.

Så hon ska kollas, kastat eller om de är ngt annat som gör att blåsan inte var så stor och

som den skulle vara.


Rikshästen har varit i farten och startat på Klampen, nja gick väl lite si så där

om jag får säga min mening, dock slutade hon 5:a. Är anmäld till jägersros lunchgalopp på

onsdag så då får man hålla tummarna på nytt, kommer dock inte vara där då jag ska kolla både

Klockan och Leo den dagen så det blir att köra skyttetrafik.


Tankarna kring grålle då, jo jag tycker så synd om den killen, går helt själv i hagen

och traskar, visserligen hage/hage med Cajun men man ser att han saknar sällskap.

Dock med facit sen förra året då Steelan och Hoven gick ihop när hon var dräktig så

kommer jag inte med några undantag släppa ihop valack med dräktig sto EVER AGAIN.

Hoven och Steelan var som lång och lerhalm riktigt tighta ihop!


De dagarna de fungerar bäst i hagen är när jag rider honom på förmiddagen och han får göra av med de mesta

av sin energi och kan slappan av efter och äta gräs istället för att ha stenkoll på vad Cajun är och gör.


Inte har jag heller blivit färdig med den andra sommarhagen men det ska bli ändring på det i helgen

var tanken så de kan flytta över, nu har regnet kommitoxå och hagen behöver vila någon vecka nu

från betande hästar så de kan få fart att växa igen.


Jaha nähä blev inte mkt till ordning och reda idag inte :-/

Tur det är en ny dag imorgon, dock så blev det faktiskt en mentalt skön avkopplande ridtur på grålle

nu i eftermiddag så jag kunde släppa allt jag har i huvudet.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards