fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Emelie - 6 juni 2013 20:27

Ja det sägs att hjärngympa ibland kan vara lite jobbigt och inte jobbigare än

det fysiska ibland och de har jag anammat idag gällande Pintor och hinder.


Började med att låta honom gå över bommar liggandes på marken,

jag satt inte på utan stod på marken idag.


Satte därefter upp ena bommen snett och lät honom gå/hoppa över

och visst kan han hoppa herr grålle det har jag sett idag om inget annat.


Självkalrt mkt beröm och lite godis emellan.


Sen tillsut som grande finale satte jag upp ett kryss till honom

gick med honom till 2 meter innan och släppte honom

herregud vad han hoppar hästen, inte hoppar han i mitten nej nej

 vid ena sidan och då blir ju höjden betydligt högre, hmmm ja ja

MIN GRÅE HOPPADE   

visade matte att han kan trycka ifrån med bakbenen och jobba lite med

de där ryggmusklerna, love it!


 


Hi hi ja ni ska inte tro jag inte va smart idag, anv mig såklart av
lite draghjälp.............STALLET


Detta "lilla" kryss hoppade han idag galant mkt för honom att fundera på

och det verkade som han gillade det, ingen tvekan och öronen rakt fram

sen va det kanske berömen och godiset efter han var ute efter vad vet jag ???!!   


Självklart vill jag ju uppmuntra honom och stärka hans självförstroende gällande

hoppningen så vi tar det lite lugnt nu i början, inte höjden som avgör (tur de)


Känner mig mkt nöjd med honom och det gick över förväntan, ska se om gubben kanske

kan ta ett kort i helgen på honom när han skuttar, svårt att fota och assistera ledare åt hästen

samtidigt, tänk om man kunde klona sig ibland.

Av Emelie - 6 juni 2013 12:39

Så byggde jag dessa hinderstöden nu på förmiddagen,

ganska nöjd själv faktiskt, ska införskaffa de där

platsskenorna man kan köpa på hööks sen som bättre bomhållare

men i väntan på de så duger de små träbitarna gott   


Allt är ihopsamlat från sånt som vi lagt i en "restbunke" här hemma, kul att de

kom till anv iaf!


 


Dessa nedan ska jag köpa och sätta fast sen när jag kommer iväg till hööks.



och skenorna till de ovan



Kommer bli kalas, nu jädrar ska jag prova hoppa Pintor på gräset, lite snällare och mjukare för hans hovar :-)

Kanske denna gången jag åker i backen??? Ja ja inviga dem är ju bara ett måste!

Av Emelie - 6 juni 2013 10:43

Växer så det knakar


       


Synd inte mammahäst klarar sig på bete annars hade jag gärna släppt även dem på

sommarbete nu, hmmm en riktig innefis är Steelan Hon tycker det duger alldelles förträffligt med att

bara vara ute några timmar på förmiddagen och em/kvällen. Mitt på dagen ja då vill hon in.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards