fullblodenicentrum

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Emelie - 16 juni 2013 10:53

Blev en sen kvällstur på grålle igår, med åskan som hördes på håll,

men vi hade turen att klara oss undan regnet med undantag de sista minutrarna.


Jobbade mkt med övergångar igår, och dessutom att hålla halten i minst 6 sek och de har han så

svårt för, antigen börjar han gå eller så slår han med huvudet, vill inte stå på tygel med eftergift previs.

Men vi jobbar vidare. Tog övergångarna mkt bra överlag idag, fortfarande får jag jobba mkt med

övergång till galopp från skritt i vänster som är hans svaga sida men visst han gör framsteg grålle.


Lite skänkelvikning i skritt idag (varför tycker jag det är svårare än i trav?)

och endel serpentiner för att få mjukgöra honom lite, men han är så otroligt

samarbetsvillig så hade man bara haft en ridbana hemma hade han med all säkerhet gjort

STORA framsteg på kort tid.


Avslutade det hela med att (tanken var att trava över lite bommar och kavaletti)

men han tycker de är så sabla läskiga, begriper de inte....... suck!

Fick börja med att skritta honom över bommarna säkert tio gånger innan vi ens försökte oss på

att trava och i ett jämt tempo, men skam den som ger sig.


Långt om länge gick han i bra trav över och LYFTE på fötterna, så jag är nöjd nu efter

men oj vilket jobb med att få han acceptera dessa bommar/hinder.


Idag är det vilodag för grålle och imorgon är det nya tag som gäller,

får se om de blir lite jobb på volten eller om de blir en tur i skogen.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards