fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Emelie - 17 juni 2013 22:25

Ja det blev en något sen kvällstur med grålle idag, och det blev en tur i skogen

inget jobb på volten i denna värmen jag hade nog fått värme slag då, ni vet jag

jobbar lika mkt som hästen ;-) (kan ju nästan tro det om man ser mig efter ett pass :-S)


Vilken värme bölja det blev av dagen, så turen ikväll ja den var sannerligen skönt uppfriskande

inför min härliga jobbenatt (läs nu lite ironiskt) men d eska skötas de oxå annars kan man

inte ha sina vänner så är det bara.


Inte så mkt allvar idag, jobbade vidare med halter inlagda lite varstanns och att hålla dem 6 sek, fick

vi under turens gång in några gånger (JIPPI) annars blev det lite mer flås idag för grålle, med andra ord lite

längre galoppsträckor i frisk takt varvat med lite lugnare trav.


Som avslutning på rundan fick vi sällskap av 4 kor med sina kalvar, vet inte vem som tyckte de var roligast

idag, grålle eller korna/kalvarna, ha ha ha. Fast bättre de än att han är rädd för dem, hi hi han tyckte de var

jättekul när de for iväg så han satte efter så glatt med spetsade öron, nnaaawwww söta grålle   


Blev lite extra pyssel och kel för grålle, den stackaren är nu helt själv i stallet och hemma då

mammas häst blev kvar hos hingsten och skulle sprutas

(hoppas hon kommer i ny brunst då hon gick dräktig länge) Tur jag har en ganska "lugn" kille men man ser

att stackaren är lite moloken och saknar sällskap, men de ska vi förhoppningsvis råda bot på inom

väldigt snar framtid   


Vad tusan vi kör en bildbomb kvällen till ära.


       


Ska vi springa ikapp ?????

Av Emelie - 17 juni 2013 15:54

Fick ett telefonsamtal från Torsten (hingsthållaren/ägaren) där

Steelan står och hon är nu betäckt och nu inväntar vi

den LÅÅÅÅNNNNGGGGGGGGAAAAAAA

väntan tills 17 dygnskollen.


Jag valde att låta Steelan och Lilleman stå kvar på stationen,

känns bättre än att behöva köra dem i släpen fram och tillbaka.

Säkerheten går före här.


Kommer bli en lång saknad såklart men redan nu på onsdag kommer

jag svänga inom och hälsa på dem innan Klockan ska hämtas hem,

så jag får ta lite kort och passa på att klappa pussa och kela med dem då

i mängder mina fina pållar.


Får återkomma med nya bilder på dem på onsdag, lovar lovar!!!

Av Emelie - 17 juni 2013 15:49

Äntligen färdig med stängslingen av hagen och Leo och Wilma

fick fart under hovarna när jag öppnade upp, såklart spännande att kolla in

den andra delen av hagen, ja det har att göra de små vännerna, finns gräs i det oändliga

så de går ingen nöd på dem, Leo intog platsen under träden direkt och såg väldigt nöjd

och belåten ut.


Fast ingen är gladare än jag som är färdig med stängslet   

Av Emelie - 17 juni 2013 08:59

Ja dagen igår blev en fortsättning på stängslingen, den hagen

vi stängslade färdigt är bara en tredjedel av den totala hagen,som vi ska öppna upp till sen.

Så igår blev det stänglsling av den andra biten och kom så långt så nu har jag "bara"

tråden och byta några solpar längs med vägen, hmmmm

Ska göras idag är tanken, då det ska vara klart och öppnat tills Klockan kommer hem på onsdag!


Leo och Wilma trivs som fiksne i vattnet, mkt gräs överallt dock lite sämre med skydd

i den de går i nu men de blir bättre när jag öppnar upp.


Regnat har de ju gjort nu några dagar tråkigt men samtidigt behövs det så gräset kan få fart igen,

jag är lyckligt lottad som kan växla sommarhagar och på så vis ha bra bete hela sommaren.

Förra året gick Candy och Wilma ute till slutet på oktober och de var beta hela tiden.


Har lite kontakt med Leos ägare/uppfödare och skickade en barbackahälsning,

men reaktionen blev inte den positiva lite tråkigt när man vill visa hästen och att den verkar

trivas och må väl, ja ja jag vet att hon klassas som en problemhäst och att jag kanske inte

sett hela fula sida än men kan man rida en häst barbacka första gången i en provisorisk grimma med

dottern på shettis som sällskap så klassar jag inte henne en jätteproblemhäst,

tur vi tycker olika och att hästar kan ändra sig när de flyttar från ett ställe till ett annat

och får en NY ägare som visar vem som bestämmer OAVSETT.


Nä nu struntar vi i det tråkiga och byter till lilla Cajun som idag ska kolla en extra gång,

så idag är mamma på Stall Kilhult, och hon får träffa min lilla Steelan och fölis, snyft

mkt tomt utan dem, nu har jag bara Pintor hemma *suck*

Ska bli kul och höra om Steelan är färdig inseminerad eller om hon ska insemineras en gång till,

men jag tror/fick uppfattningen att hon skulle insemineras på torsdag och sen brukar de bli ngn gång till.

Frågan är ska jag plocka hem steelan och fölis (jag vill ju detta) eller ska de stå kvar tills 17 dygns kollen

så jag slipper köra dem i 2 timmar fram och tillbaka en extra gång?

Vad hade NI gjort?


Något att längta till är ONSDAG

fina fina Klockan hon kommer äntligen hem, lovar ta

mängder med bilder på lilla (tjocka) flickan.


Nähä kanske ska göra lite nytta idag med?!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards