fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Emelie - 4 juni 2013 22:33

Ja idag blev det ridpremiär och inte på vilken häst som helst heller, UTAN

Steelan blev den lyckligt lottade idag (eller olyckliga)


Ja vad fasen, kunde ju liksom inte bli värre än att hon skickade

av mig direkt jag kom upp och egentligen hade jag lite i tanken att

chocka henne, nu är hon lite som "lugnast" lite hormoner i svall precis som

en annan hade när man var nybliven mamma och man inte gjorde som man brukar.


Putsade upp Steelan i stallgången och Lillman fick något rykttag emellanåt. Sen

provade jag lägga på endast schabraket, inga problem men när jag tog fram sadeln då

tittade hon STORT på mig och sen på sadeln och åter på mig,

tror hon tänkte jag tagit fel häst nu, eller så hoppades hon, inte vet jag?


Nä det var ingen fara spände gjorden och inte heller de bekom henne, sen kom jag ju plötsligt

på att hennes träns var ju nyputsat och hängde i källaren så lilla Candys träns som fortfarande

hängde kvar fick rycka till undsättning och kja det passade faktiskt, Steelan har väldigt smalt huvud och

i sitt vanliga träns har hon cob.


Inte heller de brydde hon sig upp så jag tog med mig Steelan och LIlleman ut i paddocken

sen hoppade jag upp och då är hon som vilken häst som så himla cool och inte alls den där

nerviga oroliga själen som kastar sig till höger och vänster bockar och reser sig. Konstiga hästar!


Ja ja skrittade ut en liten kort tur bara för att prova henne men hon traskade så snällt på

precis som hon inte gjort annat i sina dar, blev till och med en kort trav då Lilleman for

iväg i full galopp framför och då trodde jag faktiskt hon skulle börja bralla men INTE, se där

hon har lyckats chocka matte helt och hållet. Öronen fram hela tiden och hon pinglade på som tusan.

Kanske hon tyckte det var kul ????? Roligt var det iaf att sitta i sadeln igen på henne,

är ett helt år sedan jag red henne förutom den enda gången direkt efter betet då vi hade vår största dust

ihop som jag lyckligtvis gick vinnande ur.


Se och njut för de gjorde jag    hon är ju älskad ändå den där rödhättan, som är hemsk allt som oftast!


     


Inga modellbilder precis men det bjuder jag på en kväll som denna när jag inte for i backen som jag

väntat mig och flickan är minstingen som självklart skulle kolla in både mamma och kameran   



Av Emelie - 4 juni 2013 22:14

Tänk på miljön;)


Ha ha ha var bara tvungen att lägga in denna på bloggen :-)

Av Emelie - 4 juni 2013 16:41

Papprena blev idag ivägskickade trots allt till

asvh gällande tilläggsregistering av Steelan.


Jag kommer sen i höst även skicka i på Klockan och Leo och få dem

tilläggsregisterade i asvh. Tror även jag kommer visa deras

förhoppningsvis kommande föl nästa år om allt faller väl ut och inget oförutsett händer.


Spännande att se hur länge det tar innan passet kommer åter, hmmm!


Leo har idag fått beök av hovis och bliivt nyverkad, tjusig och fin.

Börjar få lite ordning på henne shovar oxå nu, blivit mkt hårdare och hon är inte alls lika

öm längre och formen börjar arta sig oxå, vi kortar ganska mkt varje gång men filar däremot

inte så mkt.


Lilla Wilma är ju mitt "projekt" att verka och jag kollade henne idag och såg att framhovarna

stuckit lite väl så jag måste ta tag i det och fixa henne, men det är det här med TIDEN.


Inte mkt sova idag, kunde inte alls tror jag slumrade till två timmar men de var allt, kommer vara

helt död inatt, denna natten kommer bli Drrrryyyyyggggg om inget annat.


Självkalrt är jag både spänd, nervös och fyld av förväntan när Leo ska kollas imorgon

kl 15.00 kommer väl inte kunna sova alls imorgon.......  


Ska ringa hingsthållaren ang Klockan imorgon mer exakt dag och tid så jag kan planera in

min ev hämtning av henne, jag ska ju även jobba min helg nu så ja denna veckan är sannerligen räddad.

Dessutom hästvakt till mamma häst utöver mina egna, puhhhh!


Ang hingstvalet då ??? Ja inte är jag klokare drömmer och åter drömmer om detta beslut och

hinner ändra mig tio gånger om och lite till. Någon som har något tillägg eller tankar kring

hingstvalet till Steelan?????

Av Emelie - 4 juni 2013 13:11

Nu är datumet spikat och jag kommer sikta på att visa

Masse på Huseby (söder om Växjö)
den 18 augusti


Länge sedan jag var med och visa föl på

fölbedömning, har ju helt glömt bort allt så nu

blir det till att lusläsa alla papper.


Jag funderar även på att exteriörbedöma Steelan men jag är tveksam om jag hinner få

hem hennes pass med stämpel från Asvh, de är inte direkt kända för att vara så

där snabba och hurtiga, de kommer en dag imorgon oxå tyvärr lite enligt dem.


Hmm tål dock att funderas på.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards