fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Emelie - 2 juni 2013 14:03

Blev en tur på herr grålle igår, vi fortsätter i lugn tempo

är som sagt öm i sulorna om jag rider på grusunderlag med stenar så

i största mån försöker jag undvika det men vet grusvägar och grusvägar

åter i mängder runtomkring så är det inte det lättaste.


Jag fortsätter i lugnt tempo med mkt skritt och trav växlat på fria tyglar och mer

uppsamlat, provade faktiskt även lite skänkelvikning igår med honom, har ju inte

rovat ställa honom eller i böjt spår sen han fick en oidentifierbar hälta vf.


Jag är lycklig för han visade ingenting på böjt spår nu, och vad de var har jag fortfarande ingen

aning om men nu ska vi bara försöka få rättsida på hans hovar oxå speciellt fram

tror jag ska bege mig till ridhuset imorgon och prova honom där för första gången uppsutten.

Fast jag lovar inget för med mig vet man ju som sagt inte ALLT kan komma ivägen.


Idag njuter grålle av gräset och han börjar bli liiiittttteeeee rundare igen, men han är itne lätt

den killen, minsta lilla så tappar han även om han nu står och har en liten vila så tappar han därför

försäker jag hålla igång honom trots allt som varit runtomkring, som sagt

älskade vänner !!!


   

Av Emelie - 2 juni 2013 12:38

Ja liten stund varje dag får man ha grimma på sig, och varje dag lyfts alla

benen två gånger och lite bus emellanåt, så här bjuder vi på lite bilder

a la Masse (Lilleman)


         


Och efter allt bus blir man ju lätt väldigt väldigt trött och då måste man vila

oavsett var man befinner sig...........

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards