fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Emelie - 15 juni 2013 18:27

Idag blev jag äntligen färdig att komma iväg och fixa staketet och tråden till andra

somamrhagen och gud vad skönt att ha det klart nu!


Packade ihop Wilma Leo äldsta dottern och tog oss en barbackatur

till andra betet som ligger 2 km ifrån hagen de gått i nu.


Såklart i all hast glömde jag Leos grimma men som tur var hade jag kvar alla

pinaler jag anv när jag drog tråd och satte nya stolpar så jag anv mig av Wilmas grimma och

fick runt nacken knyta lite vitt band och anv mig av grimaskaft som tyglar


Ha ha preimärturen på Leo för första gången och dessutom barbacka,

gick kalas och någon jag är riktigt stolt över så är det dottern, hon fick rida själv på Wilma och

styra och stanna, och hon var så duktig. Fick även rida förbi kossorna i en hage (kalvar eg)

som självklart hängde efter oss, men den lugne av dem två de var WILMA, duktig liten shettisflicka!


Bildbomb så håll i er :-)


             


Pållarna blev väldigt glada över den nya hagen och GRÄSET!

Av Emelie - 15 juni 2013 18:06

Blev en avkopplande tur på grålle igår sen eftermiddag,

kanske skönt efter en dag som inte gick i mitt spår alls.

Tog en av de längre turerna och han gick som en klocka grålle.


Fått tillbaka lite energi igen och de tackar både jag och mina ben för.

Övade mkt på galoppfattningarna igår både från skritt och trav.


Härligt att kunna rida honom som vanligt igen min fina grålle.


 


Blivit ganska grov framtill men jag önskar sådär en 50 kg på rumpan till sen har man en riktig

läckerbit hemma i stallet, fast jag är ju partiskt så han är ju urtjusig nu oxå ;-)

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards